RSS Feed

Alice în ţara deznădejdii

vezi toate articolele de
14 Dec 2010 la 19:27 114 comentarii 2827 vizualizari.

Nu vă speriaţi. Nu urmează un text despre cât de rău trăim în ţara noastră, despre corupţia politicienilor şi frustrările locuitorilor.  Nu e un articol, e doar o confesiune. Pentru am impresia că m-am născut unde nu trebuia şi când nu trebuia. Dar asta lăsând la o parte situaţia economică sau cea politică, mizeria din spitale şi ineficienţa sistemului de învăţământ. Aş putea să trăiesc cu toate astea. Aşa cum accepţi un amant prost doar pentru că îl iubeşti, aş putea să suport.

Dar nu simt nicio emoţie. Aproape niciodată. O vreme am încercat să renunţ, într-o vreme îmi era ruşine. Apoi când am simţit ce înseamnă să ajungi acasă, m-am întors aici şi sunt doar o palidă copie a celei care eram acolo. De atunci trăiesc doar pentru trecut şi viitor şi singura alinare îmi sunt plimbările pe străduţele întortocheate din Cluj. Şi cafenelele. Am impresia că găsesc peste tot frânturi din lumea aia pe care o iubeam la disperare, deşi viaţa era mult grea, deşi privirile erau încrâncenate. Era o eternă primavară.

Nu rezonez cu ţara mea. Nici cu trecutul ei, nici cu prezentul, nici cu mâncarea, nici cu arhitectura, nici cu muzica, nici cu literatura. Cu câteva excepţii şi stiu şi de ce. E greu să trăieşti cu o astfel de povară. Mă macină în fiecare zi când iau autobuzul spre Piaţa Matei Corvin şi îi invidez pe cei care simt acasă. Cei de aici îmi arată obrazul şi cei de acolo nu mă recunosc. Şi hărţuită de amintiri şi planuri de viitor, mă amăgesc că într-o zi voi avea şi eu ţara mea, undeva. Cred că voi pribegi însă multă vreme prin lume, fără vreo identitate.

Dacă aş fi putut să aleg. Dar acum e atât de tarziu. Serge e mort, Jane Birkin atât de bătrână, oamenii epocii mele se sting, iar sufletul meu naiv şi bătrân se delectează cu amintiri din viitor şi planuri din trecut.

Vă invidiez.

Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter
 



114 comments
  • 1

    acuma.. fac si eu ca Basecu (la ultimul interviu la tvr) Ridic mainile in aer si zic: Doamna… noi numa in deznadejdi suntem! “La noi nu se vorbeste altceva – decat ca suntem in criza si pe ultimu’ loc” asta a fost reactia la titlu.

  • 2

    @Gherman Adrian: titlul…da :) dar intentia nu e sa ma plang de tara, ci sa ma plang de mine.

  • 3

    bun! e clar. vezi pe adevarul.ro interviul cu Emil Constantinescu. Tipu nu ii fraier… dar e prea slab. Ceva specific acolo unde se teoretizeaza prea mult. Vorbeste despre clasa politica si despre generalizarile paguboase…. sau ceva de genu. aaaaa! am mai citit un rand! Nasterea e un dat. Si eu am impresia ca trebuia sa fiu ficioru lui Bill Gates

  • 4

    vorba lui coza. iti trebuie un barbat. uite… si pragmatismul asta animalic… poate sa fie benefic. In alta ordine de idei. ce ai?

  • 5

    @Gherman Adrian: eu nu:D eu as fi vrut sa am aceiasi parinti, doar sa ma nasc in alt loc si cu saizeci de ani mai devreme.

  • 6

    @Gherman Adrian: barbat am, chiar sot, nu asta e problema.

  • 7

    @Iulia Gheorghe: puteai formula altfel aceasta scriere. sub forma de sondaj… sau o invitatie la dialog. pe frontispiciu sa scrie “in ce an s-a nascut Stefan Cel Mare?” sau “in ce epoca v-ar fi placut sa traiti?”. :) daca te-ai fi nascut la Paris… poate iti doreai Londra.

  • 8

    nu e vorba de o dorinta, ci de o certitudine. ca nu ma simt acasa si gata. unde ma simt acasa nici eu nu stiu si asta ma roade.

  • 9

    Alice nu mai locuieşte aici…

  • 10

    @val_one: bine ca m-a lasat singura :D

  • 11

    @Iulia Gheorghe: mie mi-e frica de o asemenea abordare din partea unei femei. Pt ca nu am 7 miliarde de euro sa ii cumpar cate un castel pe fiecare continent si cabana la mare si la ocean plus cate una pe fiecare munte unde se schiaza… ca sa experimentam… unde suntem acasa. Fara suparare. Astea is fite. Acuma de unde tastezi inseamna acasa. Daca vei avea bani pe viitor… o sa-ti mai cumperi una… in Caraibe. Si visele au limita lor. Ipotezele halucinante nu-s constructive. Nu iti place… te poti muta. daca te poti. daca nu… rabda.

  • 12

    uite, Iulia, o să-ţi dau o idee la care vreau să te gîndeşti bine. consideri tu că ţi s-au „alocat” greşit locul şi timpul naşterii. buuuun.

    - în mod sigur trăiesc astăzi vreo 2-3 miliarde de oameni care ar da orice pe lume să schimbe cu tine acest loc.

    - ai greşit timpul ? nu-i nimic, în afară de faptul că ai fi trăit pe viu un război mondial şi urmările lui, acum ai fi avut 60 de ani…

  • 13

    O inteleg pe Iulia. Eu nu pot sa zic ca regret locul si timpul, pana la urma toate sunt la fel de bune/ rele. Dar ma apuca uneori niste doruri, fara sa pot spune de ce loc anume. Si atunci nu te mai simti “acasa” si te simti total “inadecvat”.

  • 14

    nora:

    iart-o pe iulia! ea discută cu gherman adrian, e ocupată…

    ps. cum a fost întîlnirea de azi?

  • 15

    val_one:

    cui prodest?

  • 16

    @Marcel Zadda: frumoasa. Si uimitor sa constatam ca avem maini si picioare, si gura, si ochi. Nu doar degete care tasteaza. :)

  • 17

    Băi, la Sahâr boicot ! Haideţi să nu mai ratăm şi de data asta !

  • 18

    eee, degete! creiere care tastează! nişte sfere imateriale care tastează…

    mda, îmi venea să le pipăi pe fete şi să urlu… :roll:

    alt andreea materiala
    2010-12-14 21:02:26 | Raporteaza
  • 19

    nană,

    ce ai, frate, cu dl sahr (sahâr, mă rog…)?

  • 20

    Iulia, avem aci ţară – Pandora; avem rege (cam sucit, deh), curteni, domniţe, bufonul curţii, evenimente, furtuni, pasiuni, spectatori. ce-ţi mai trebuie alta?

  • 21

    nora:

    andreea:

    măi, măi, măi… am încurcat-o!

  • 22

    @Nora: mi-e greu sa invat sa traiesc cu dorurile astea. cand cred ca s-au potolit, se intampla ceva si musca si mai rau din mine.

    @val_one: ai dreptate, dar am precizat ca sunt naiva. si nu ma pot abtine. am noroc, dar nu-mi dau seama :)

    @Cosa Nostra: repet, te invidiez. dar nu e timpul pierdut.

  • 23

    @andreea: pai de aceea revin pe Pandora de fiecare data…avem de toate (sau din toti) aici :)

  • 24

    Pai la anii tai eu as rasturna lumea pe dos cum zice cliseul. Eu la filozofie si romana am cam ramas repetent nu ca tine dar asta cu fiinta si timpul chiar ma depaseste. Eu am plec din Romania in USA s-acuma aici cateodata plang dupa tineretea mea in Romania comunista. Nu era ca aici unde poti sa ai ce vrei dar era fun. Adica tineretea e frumoasa oricand si oriunde. Partea rea e ca trece si nu se intoarce.

  • 25

    ursul păcălit:

    viaţa-i grea, da’ trece…

  • 26

    @ursul pacalit: nu o sa neg niciodata ca nu am fost fericita aici. dar am fost fericita datorita unor oameni, nu mi-a tresaltat inima datorita unor locuri si nu ma simt legata de vreunul…

  • 27

    Alice! in tzara minciunilor

  • 28

    Eu ma hotarasem oricum sa nu mai comentez la el. Mi-a raspuns ca un taranoi! (Cosa Nostra, pricepi ce vreau sa zic, n-are legatura cu satul, repet, n-are legatura cu satul romanesc :D )

  • 29

    @Andreea: of, fie! Tu esti mai cerebrala asa…

  • 30

    Nora,

    Ce naiba măi, eu sunt sperietoare ?!

    Şi ai înţeles greşit ideea mea de tradiţionalism.

    Tradiţionalismul, ca şi literatura, sunt concepte cu aplicaţie locală.

    Literatura datorită limitării lingvistice, iar tradiţionalismul datorită limitării la contextul social uman care contează pentru fiecare individ: strămoşi, rude, enoriaşi ai aceleiaşi biserici, et c.

    Tu crezi că eu simt ceva pentru locuitorii unui sat din Neamţ ?! Cel mult, pot înţelege că sunt şi ei ca şi mine.

    Mă rog, e mai complicat, dar înţelegi tu !

  • 31

    desi nu m-a intrebat nimeni, uite cum cred eu ca e:

    Fiecare popor are cateva trasaturi caracteristice, oricat s-ar spune ca generalizarile sunt contraproductive.

    neamtul e disciplinat, corect dar lipsit de imaginatie, americanul este optimist, luptator dar arogant, japonezul-workoholic si meticulos, romanii- smecheri si isteti, dar puturosi si mincinosi,tiganii – stim prea bine…

    Cand ne nastem, eu cred ca purtam cu noi si gena nationalitatii, unii se nasc nemti, altii americani, altii tigani, altii romani si asta indiferent in ce zona geografica ne nastem.

    Asa ca putem intalni americani, nemti, tigani si japonezi in Craiova , sa zicem, toti vorbind romaneste(nestiind alte limbi), avand nume romanesti si obiceiuri neaose.

    Cateodata nici ei nu isi dau seama carei natii ii apartin, dandu-si seama doar in anumite situatii ca se simt stingheri in propria cetatenie.

    Eu zic ca simpla folosire a unei limbi nu iti da apartenenta la o natiune. Si nici faptul ca te-ai nascut intr-o anumita zona geografica.

    E o mare drama sa te nasti in camasa unei natiuni si tu, in realitate sa apartii alteia.

    Singura drama comparabila este cea a transexualului.

    Hai sa-i spunem drama transnationalului.

    De aceea , apartenenta la o natiune devine o poveste uzata moral .

    si notiunea de patriotism, deasemenea.

    Pentru ca toate astea nu au generat decat razboaie, crime si faradelegi.

    Cred ca e timpul sa gandim ca niste cetateni ai planetei.

    alt Radu D. L. Popescu
    2010-12-14 21:31:51 | Raporteaza
  • 32

    @Radu D. L. Popescu: de acord, total de acord. insa cei care s-au nascut unde trebuie nu vor fi :) si ii inteleg si pe ei. ar fi foarte frumos sa gandim ca niste cetateni ai planetei. dar suntem putini cei care am opta pentru asta.

  • 33

    Aşa ar vrea jidanii să fie: o lume aculturală fără credinţă şi fără tradiţii. Nimic de care să-ţi pară rău dacă-l pierzi.

    Şi bineînţeles, dacă-l pierzi în favoarea lor !

    O lume care să respecte aceleaşi reguli şi sub aceeaşi autoritate.

    Deja s-a şi obţinut câte ceva în acest demers: fondurile monetare internaţionale, Banca Mondială, ONU.

    Mişto !

  • 34

    @Cosa Nostra: glumeam.

    Dar oricum in chestiunea cu literatura nu-ti dau dreptate. Nu pot sa cred ca eu nu pot gusta si simti literatura altor popoare. Poate sa am niste limite in ceea ce priveste literatura populara. Dar in rest… Adica pe mine, doar pentru ca sunt romanca, nu ma poate emotiona o poezie de Lorca? Un roman de Nabokov (apropos, asta era rus, cum dracu de a scris asa de bine in engleza?)?

    Sau un flamenco? Stiu ca o sa ma injuri, dar s-a zburlit mai rau parul pe mine mai rau la un fado decat la o hora.

  • 35

    @Iulia Gheorghe:

    Cei care s-au nascut unde trebuie nici nu isi pun problema daca sunt sau nu deacord.

    Ii vezi zilnic si te lovesti de ei la orice pas. Sunt cei care merg cu geamurile deschise la masina cu manelele bubuind la maxim, sunt cei care se plang de salarii dar fenteaza cele 8 ore de munca si pleaca cu buzunarele burdusite de la servici, sunt cei care mananca seminte in cele mai impudice locuri, sunt cei care iasa la fiecare sfarsit de saptamana la iarba verde si cotropesc natura cu dejectii de tot felul ( cum e Nora, sa strangi dupa altii?)…

    E simplu, Iulia, sa-i recunosti, ei sunt MAJORITATEA!

    alt Radu D.L.Popescu
    2010-12-14 21:51:23 | Raporteaza
  • 36

    Cosa,

    cred ca jidanii ocupa un loc mult prea central in viata ta.

    Si daca ar fi sa te iau in serios, atunci toate lucrurile rele, dar si cele bune au fost inventate de jidani.

    E, nu e chiar asa, jidanii sunt doar o mica parte din aceasta mare familie care se numeste Omenire, nu ei au inventat-o, ea exista aprioric.

    Nimeni nu are nimic cu traditionalismul, daca tu te simti legat de o mica comunitate (cukm ai spus-o si tu) n-ai decat sa ramai acolo, dar nu poti sa ii iei dreptul celui de langa tine sa migreze inspre aceea comunitate de care se simte legat.

    Eu, de ex. as migra in Brazilia langa muzicienii mei dragi. dar, mi-am dat seama prea tarziu de lucrul asta si pentru asta platesc, umbland de colo colo ca un strigoi. In propriul meu oras, in propria mea tara…

    Pentru altii, cum e Iulia nu e deloc prea tarziu. Cu conditia sa stea foarte serios de vorba cu Filiberto al ei inainte de a face pasul.

    alt Radu D.L.Popescu
    2010-12-14 22:01:01 | Raporteaza
  • 37

    Nora,

    În ce limbă ai citit Lorca ?

  • 38

    @Cosa Nostra: In romana mai intai. Dupa ce am invatat spaniola, in original.

    Si da, stiu de limitele traducerii poeziei. Dupa mine, n-ar trebui sa se traduca poezie. In orice caz, nu din cea cu ritm si rima. Dar pentru asta invatam limbi straine. Ca sa-i citim in original. Am avut un soc cand am putut citi Poe in original. Aveam in fata varianta in romana si cea in engleza si nu aveau nimic in comun!

  • 39

    Popescu,

    Am atentat eu la dreptul cuiva de a-şi părăsi, sau de nu a avea credinţă şi tradiţii ?!

  • 40

    @Nora: “Dupa mine, n-ar trebui sa se traduca poezie.”

    ai dreptate! pareai mai fraiera… dar vad ca m-am inselat.

  • 41

    Nora,

    Când am zis local nu m-am referit la un spaţiu geografic nici în cazul literaturii nici în cazul tradiţiei !

    Vezi ce înseamnă să avem studii în domenii diferite ?!

    La mine spaţiu nu e unul neapărat geometric sau geografic. E unul abstract. Iar când zic local, mă refer la o mulţime finită din spaţiul abstract definit.

    Uite, în cazul literaturii: definim un spaţiu – numit lingvistic. Într-un astfel de spaţiu, local înseamnă populaţia vorbitoare sau care înţelege o anumită limbă şi care nu este limitată ca răspândire geografică la o anumită zonă.

    Faptul că tu ai citit o operă în limba în care a fost scrisă înseamnă că tu faci parte din acel loocal. Un vietnamez care nu ştie spaniola nu are acces la această operă. Dacă o citeşte în vietnameză, nu a citit opera aceea ci o … orice altceva.

    Deci, nu poţi transcende limba în care a fost scrisă o operă literară. Punct.

    Înţelege că traducerea e imposibilă ! Poţi să ai doar o vagă idee despre opera originală. Dar în acest caz ideea nu contează. Contează stările create de operă.

    E iarăşi complicat şi iarăşi trebuie să sper că ai înţeles fără să-ţi mai explic !

  • 42

    @Cosa Nostra: ma bucur ca ai facut precizarile astea. Si ca esti de acord cu faptul ca eu, ca romanca, pot accede la “localul” unui spaniol. Cu conditia sa-i cunosc limba. Mi-era teama sa nu sustii altceva. Si, dupa cum vezi, eu insami m-am referit la limitele traducerii. Pe de alta parte, tot e mai bine ceva decat nimic. Ma bucur totusi ca cineva s-a gandit sa-l traduca pe Ishiguro. Sau pe Pamuk. Care nu-i place lui Zadda :)

    Iar operele pot fi percepute in mai multe coordonate. Da, e si starea, dar e si altceva. Doar starea nu creeaza o perceptie completa, matura.

    @Gherman Adrian: omule, pe mine nu ma intereseaza ce-ai tu de zis. Poti sa ne anunti si ca au moldovenii bomba nucleara si ca vor sa atace Moscova ca tot nu-mi pasa. Pricepi? Ma plictisesti. Nu ma intrigi deloc. Ignora-ma cu seninatate. Te rog eu!

  • 43

    Nora,

    Dintre toate cărţile pe care le-am început, doar pe una nu am terminat-o. Am tot spus de ea aici dar nimeni nu mi-a cerut detalii:

    Este După Babel de George Steiner.

    E cel mai terific lucru care se poate citi. Dacă reuşeşti să citeşti [analizând, încadrând şi în final înţelegând fiecare afirmaţie] măcar a treia parte din ea, deja toată percepţia despre lume, viaţă, cultură, Dumnezeu ţi se va schimba.

    Ştiu, e jidan, dar asta nu schimbă cu nimic ce am spus.

    Ca o exemplificare a ceea ce conţine, acolo am citit prima dată despre determinarea inversă şi anume, a psihicului de către limbaj.

    Uau ! Şi eu care acceptam ca pe o egalitate matematică faptul că psihicul determină limbajul !

    Şi fiecare paragraf din carte conţine câte o astfel de idee la care te gândeşti câte doi, trei ani.

    De altfel din cauza asta nici n-am putut-o termina. La fiecare mică părticică citită, îmi venea câte o avalanşă de idei.

    Mă rog, poate vei avea norocul s-o găseşti.

  • 44

    Eu n-am citit-o. Dar am o prietena care a citit-o si care mi-a laudat-o. Am sa o imprumut de la ea. De-aia nu ti-am cerut detalii. Ca sa o citesc inainte.

  • 45

    «Nu rezonez cu ţara mea.»

    NU sunt de acord cu autoarea, tocmai din cauza afirmației de mai sus. Scrie frumos, dar simte urât. Cineva care poate afirma așa ceva, cu sinceritate și nu de fițe, este nițel amputat, nițel invalid și groaznic de trist. Și nu va fi niciodată nici măcar monegasc.

    Aș fi curios ce ar răspunde Alice la o întrebare simplă: «Alice, tu ce ești?». Ar răspunde… „europeană”, „mondială”, „galactică”? Sau, mai degrabă, „nimic”?

    Eu personal am experimentat – cu bucurie – că rezonez cu țara mea acum câteva săptâmâni într-un mod foarte banal și poate „mărunt”. Am fost mândru că sunt român când o cunoștință veche (dar extrem de vagă, din aceea pe care n-o întâlnești decât rar la ceaiur) a repurtat un succes internațional care mi s-a părut extraordinar. Este vorba despre soțul unei prietene din adolescență, este vorba despre arhitectul român Dorin Ștefan.

    Îmi mai aduc aminte că am fost foarte mândru că sunt român și în 1995, când Europa stătea la coadă la Beaubourg pentru vedea expoziția ROMÂNULUI Brâncuși din Centrul „Pompidou”, prelungită, la cererea publicului, de două ori, până în toamnă. Sunt doar două exemple majore.

    Patriotismul se găsește, însă, în lucruri mici și definitive, nu în grandori și nici în momente.

    Iar cei care-l caută în buzunare e mai bine să renunțe și să plece.

  • 46

    Mitache,

    Eu sunt tradiţionalist, credincios şi naţionalist. Dar nu pentru Patriciu, Vântu et c.

    Bun, dar cu toate astea nu mă simt mândru că m-am născut în aceeaşi ţară cu unu. Oricine ar fi şi orice ar face. Nu mă simt mândru că sunt român. Pentru că nu am niciun merit în acest sens, cum niciun american nu are niciun merit că e american iar poporul lui e cel mai şmecher.

    Mândria este limitată la propria persoană, la faptele tale şi nu ar trebui extrapolată la un grup de persoane oricât de restrâns.

    În rest îmi place cum scrii, poate rămâi pe aici şi devii unul de-al nostru !

  • 47

    Radu, intotdeauna exista posibilitatea a pleca. Chiar daca pe masura trec anii si lucrurile se complica. Dar vreau sa plec cat de repede, pentru ca nu vreau sa apara obstacolele acelea.

    Nora, Cosa: nici eu nu cred in traducere. videoclipul pe care l-am atasat e dovada. ca avem nevoie de ea, e o alta poveste.

    Alexandru, nitel invalida ma simt. Groaznic de trista nicidecum. Cum zicea si Radu pot sa plec in cautarea a ceva ce inseamna “acasa”. Eu te inteleg. Sa stii ca nu mi-e rusine ca sunt romanca, doar ca dupa cum am explicat, nu simt niste emotii pe care ar trebui sa le simt. Se mai intample sa existe si oameni asa. Nu are legatura cu istoria tarii, cu politica sau cu banii, o repet. In plus, cei care migreaza doar pt. bani nu o sa isi gaseasca niciodata linistea in tara adoptiva. Eu daca plec, nu plec pentru portofel, ci pentru sufletul meu.

  • 48

    Intr-un fel rezonez cu tine.Putin nu mult.Dupa o perioada de studiat in strainantate vezi altfel lururile din tara.Cat esti acolo ti-e dor de acasa.Aici vrei sa te intorci acolo. Mai intervine si maturizarea care ne goleste de vechile sentimente si ne face sa parem dupa cum ai spus si tu o copie a ce eram odata.Cel putin la mine asa e. C’est la vie.Macar asa o sa descoparim bucuriile unei noi varste. Capul sus.Teoretic ce-i mai frumos de acum urmeaza.

  • 49

    “aşa cum accepţi un amant prost doar pentru că îl iubeşti”

    Vorbesti din propria experienta? :)

  • 50

    da’ ce te tine /impiedica fata sa vezi cum e in alta parte ?

    Cat ai spus ca ai ? 21 parca, pai ce astepti ? Nu mai pierde timpul cu master-uri sa-ti dovedeti ca poti. O valiza mica si la drum, acum, azi, maine – nu lasa sa se termine anul si sa te prinda pe loc. Nu, nu ai nevoie de nimic, ai sa le trimiti o fotografie pe saptamana.

    Nu mai sta o secunda pe ganduri, ai 48 de ore ca sa ajungi la Palermo – ne vedem in port – joi la ora 13.

    Ai sa ma gasesti fara probleme.

  • 51

    Ai dreptate, in tara asta a noastra daca nu furi,nu escrochezi, nu pacalesti nu realizezi nimic. Daca ai bun simt si educatie esti considerat fraier.

  • 52

    @Iulia Gheorghe: Buna Iulia,

    sunt un om de afaceri din Cluj si as vrea sa te invit la o cina. Astept un raspuns!

  • 53

    Despre deznadejdie sant foarte multe de spus ,DAR din spusele Sfintilor parinti ea vine numai de la ”DIAVOL” intotdea/una ? ,poti fi bine aranjat economic si familial dar ea tot vine pe la fiecare om si ne ispiteste pt. a nu avea PACEA launtrica care f. multi duce lipsa ,s/au foarte multi nu stiu din pacate , si nici nu au cunoscut/o cum este ?.Noi crestinii AVEM multe avantaje , ne/a lasat bunul DUMNEZEU toate armele pt. toate duhurile rele ,trebuie doar sa vrem sa le folosim si sa avem ”VOINTA”.Lumea contemporana deznadejdia o numesc STRES ,EL este prietenul omului alaturi de EL toata viata !, este numele unei carti care am primit/o de la cineva din Grecia dar nu am intrat in adancul ei ,mai mult este vorba de miscari ale corpului gimnastica care dau binenteles rezultate pe moment ,cum ai asculta o muzica si dupaceea apare din nou ispita .Rugaciune inimii este ARMA crestinului in toate ispitele care nu scapam de ele pana la ”MOARTE’’si psalmul 50 , dar sa fie OMUL spovedit si impartasit des ?. Oare nu se vede omul nostru politic cat este de pierdut si cat sant de indepartati de bunul DUMNEZEU ? ,in 20 de ani a ras DIAVOLUL de ei tot timpul , si noi pe lana EL ? .DAR nici linistea SUFLETEASCA nu O au pana la ”MOARTE”in special EVREii ! ,si fara sa/si observe toate vinovatiile lor deoarece sant intunecati la minte de DIAVOL , o vad normal orce problema , /ASA este viata de exemplu /,ochii lor sant ca la niste PESTi morti,din pacate !,nu luminati ca oamenii ce/i care sant aproape de DUMNEZEU .Ma uimit toata istoria LEGIONARILOR ,in special oamenii lui ”CAPITANUL cu EL in frunte”, cata credinta si iubire fata de popor ,de neamul crestinesc si traditiile lui frumoase .Omul numai prin mica credinta care o are, va avea si vitejie orcand ,in orce fel de razboi !

    alt DIASPORA pescaru
    2010-12-15 12:26:03 | Raporteaza
  • 54

    @DIASPORA pescaru: cucule maxima atentie bancul asta e pentru tine:Nicu, proaspat internat ii da telefon mamei sale: - Mamico, sa stii ca e foarte frumos aici, avem si piscina si am invatat sa sar in cap. Doctorul a spus ca daca suntem cuminti maine ne baga si apa in piscina…

  • 55

    @stelian: Stelica, daca il inviti si pe sotul ei cred ca accepta cu placere .

  • 56

    @Mihai25: CE te/a deranjazat ceva omule ? ,s/au ADEVARUL doare intotdea/una pe foarte multi in aceasta lume nebuna ! ,dar sti de ce doare pe unii ? ,pt. ca nu/i place lui SATANA niciodata ”ADEVARUL”! ,lasa bancurile pt. altii mai micuti tinere ?.

  • 57

    Apropo Mihai ,nimic bun si DREPT in aceasta lume nu sa facut si nu se va face fara varsare de sange ! ,/ daca te/ai referit la istoria lui ”CAPITANUL”? ,dar chiar iEROMONAHUL AMFILOHIE BRANZA o spune ca noi poporul ce/l mare vom face multi martiri din nou ! ,asa ca trebuie sa ne pregatim ,timpul este f. aproape si nu stim niciodata cand vine ,la fel ca” MOARTEA” ?, putem sari in orce piscina ,cu APA s/au fara ,important este intentia omului ? Nadejdea este in bunul DUMNEZEU ,nu in ostasii lui SATANA cum au slujit fostii comunisti ,direct DIAVOLULUi si inca mai slujesc !!! . Rezultalele rele si daunatoare societatii , neamului si SUFLETULUi omului ,vor fi inca multe generatii inainte ,din pacate !

  • 58

    @Diaspora:

    Dar tu de unde te pregatesti? Din diaspora?

    alt Radu D. L. Popescu
    2010-12-15 14:32:47 | Raporteaza
  • 59

    @Diaspora: Cu medicamente ai incercat ?

  • 60

    Doresti ca sufletul unui tara sa fie servita de catre dumnezeu pe o farfurie de argint, unde ospetarul zice: “Alege ce iti doreste sufletul”.

    Romania nu este ca Italia, Franta, sau Spania. Inima romanului nu este servita direct pe o farfurie. Subconstientia, emotii, pline de taine metafizice pe care tu nu simti in inima romanului.

    Te face pe tine sa chemi un alt ospetar, cu alta farfuria delicata

    “Italiano per favore” “Mama mia, ma che bella paese” “Tara asta , are tot ce imi doreste sufletul meu” “Mancaruri, vinuri, si unde pot sa vad locuri ideale de la balcoane, ascultind pe un Vynil rustic – vocea divin lui Enrico Caruso” “Mama mia, nu imi vine sa cred ca visul meu s-a implanit. NU MAI MA SIMT RATACITE IN IDENTITATEA MEA. PREZENT ESTE PREZENT, MA UIT CU MANDRIA IN SPATELE MEU SI VAD TRECUTUL CU DRAPELUL ITALIANULUI RASARINDU PE O RASA DE SOARE DIN SPATELE OCEANULUI. O MANDRIE EXTRADOINARE PE CARE N-AM SIMTIT NICIODATA. IAR CU MANDRIA VAD SI BUCURIA VIITORULUI”

    “YES. IO SONO ITALIANA”

    Deschisii ochii si dai seamna ca tot afost doar o iluzie. Mancarulile nu mai au aceasi gust, muzica lui Caruso nu mai se fredoneaza cu aceasi pica de apa.

    Aceasi lucru faci si cu cultura franceza. Vrei sa te identific atit de mult cu limba, muzica, literatura si orase din franta. Iar asta te face pe tine sa te simt ratacita in universul asta.

    Asta nu mai este francofonia, ci kakafonia. Francofonii vroia sa dezvolta cultura si spiritul romaniei prin sufletul francezului. Dar,tu faci pe invers.

    Za zicem ca dorinta ta este sa te intalnesti cu barbat francez, putin neglijand barba, cu ochii bruneti, si cu un corp care iti da tie o fantezia erotica.

    Iar tu iti doresti, ca sufletul tau sa fie arfimat prin inima lui iar el sa multumeasca Romania ca te-ai nascut. Iar prin ochii lui vezi mandria ta de prima data ca te-ai nascut romanca.

    Te trezesti din nou, iar cultura franceza ca si cultura italiana – afost doar o iluzia.

    Arunci atit farfuria italiana si franceza in fata ospetarului. Si zici, “ca de obicei, serviciul romanesc este de proaste calitate”.

    Inima romanului este mai franta ca niciodata, dar tu prefaci ca nu exista. Inima romanului bate mai tare ca niciodata, dar tu prefaci ca nu-l auzi. Inima romanului plange mai mult ca niciodata, dar te prefaci ca sunt doar picaturi de apa care pica de la frunza de pe singura creanga.

    Asta este.. Doresti emotii, doresti iubire. Dar Ai cautat vreodata? Nu. Pararea mea ca esti prea lenesa. Gasesti “identitatea ta” mai usor prin Youtube, prin povesti frantuzesti sau poze cu italia si balcoane pline de chestii metefizice.

    Si inainte de-a raspunde. Asculta melodia asta: youtube.com/wat../

    Si uita-te la comentariul tau daca se rezoneaza cu clipul.

    Pare rau Iulia, si pentru tara ca esti o fata frumoasa. Ce pot sa gasesc in sufletul tau, daca Romania nu exista?

  • 61

    “Home is where your heart is” spunea cineva, da nu mai stiu cine, eu am invatat sa ma simt acasa oriunde as fi, atat timp cat ma aflu in tara asta, pe planeta asta, in universul asta, atat timp cat am sa traiesc ma voi simti acasa pentru ca altfel traim degeaba.

  • 62

    @Anti Nationalist: Bai, tu esti roman adevarat, se pare ca te-ai nascut poet.

  • 63

    @Cristi: io am impresia ca suferi de un pragmatism behaitor.

  • 64

    @Cristi:

    ha ha ha. Foarte haios. Sa mori eu, daca nu rad mai mult acum decat toate viata mea.

    @Alexandru Mitache:

    Suuuuuuuuuuuuuper cu Dorin Stefan. Am crezut doar araboaica aia Zaha Hadid era surrealista. Dorin Stefan e urmuzul romaniei.

    alt Anti Nationalist
    2010-12-15 20:03:35 | Raporteaza
  • 65

    Gherman Adrian// Ai dreptate cu fite. Existe fete care doresc sa fie identificate cu arta culinara din Italia fiindca cea romaneasca este prea taraneasca.

    Defapt cultura romaniei este taraneasca. De aia nu pot romancele sa se identifica cu cultura romaniei.

    alt Anti Nationalist
    2010-12-15 20:38:09 | Raporteaza
  • 66

    @Anti Nationalist: pai… cine le opreste sa se identifice cu ceva anume de pe Pamant? si eu ma identific (partial) cu filosofia germana… si… ce trebuie sa fac daca ma bantuie filosofia germana? sa ma apuc sa terfelesc Romania? sau sa-mi dau aere de superioritate in fata taranului roman? nu inseamna ca-s un snob – daca fac lucrul acesta?

  • 67

    Nora//

    Pot sa te emotionezi cu o poezie pe limba spaniola. Dar nu o sa simti niciodata cea ce simte un mexican de la Octavio Paz.

    Asta este. Daca vrei sa plangi ca te-ai nascut intr-o etnie gresita, intr-o tara gresita, atunci injura pe d-zeu.

    Eu nici nu inteleg. Ai pe Eminescu, ce dreacu mai iti doresti tu in viata asta?

    Vai de capul romanilor. Esti o pitipoanca cultivata.

    Iar o pitipoanca, este in continuare o pitipoanca.

    alt Anti Nationalist
    2010-12-15 20:49:43 | Raporteaza
  • 68

    Anti,

    Tu ştii că eu ţin cu tine !

    Bă da, am o vagă impresie că tot n-ai apucat să ţi-o tragi. Tot nu se uită astea la tine, aşa-i ?!

  • 69

    Anti Ce trebuie sa facem cu o cultura mica sau o tara subnutrita din Africa? trebuie eliminate? astea nu-s porniri nazi? Ne prindem in cercul vicios daca privim problemele asa. Trebuie privita lumea ca un tablou cu diferite culori si nuante.

  • 70

    @Gherman Adrian: Domnule Gherman, va multumesc pentru apreciere.

  • 71

    Cosa Nostra//

    Ai vazut ca sotia arabul ala de terorist, era romanca? Ce dreacu iti mai doresti de la romancele astia?

    Romancele sunt niste specii inutile. Daca n-au identitate, atunci sa casatoresc cu arabii spurkati de musulmani sau turcii. Si apoi ele se prefac nationaliste cu tarile lor adoptive.

    Uita-te la acest Iulia Gheorghe. Nu este vorba ca nu are identitate. Ca toti avem o identitate. Este vorba ca nu are mandria identitatii. Se vede dupa posta ca vrea sa fie mandra ca este frantusoaica, dar nu poate. Atunci o roade pielea dupa ea.

    Iulia Gheorghe este ca 90% din toate romancele in tara asta.

    Niste fiinte………..

    alt Anti Nationalist
    2010-12-15 21:16:39 | Raporteaza
  • 72

    @Anti Nationalist: “Ai vazut ca sotia arabul ala de terorist, era romanca? Ce dreacu iti mai doresti de la romancele astia? ”

    o dai in s.f uri? in aceasta ordine de idei… pot zice ca jumatate din Germania e criminala. Au sange de reptila in ei. Iar jidanii merita exterminati pentru ca promoveaza smechereala. Is oleaca superiori tiganilor. Se ghideaza pe aceleasi principii. In timp ce Romania isi vede de treburile ei… astialalti talharesc pe care-cum-apuca.

  • 73

    @Anti Nationalist: mandria identitatii este prilejul prin care pot aparea tensiuni la nivel macro. Mandria in general nu este benefica.

  • 74

    e greu sa traiesti in lumea civilizata si sa-ti pastrezi integritatea – si la nivel de popoare. Iti dau un exemplu concret la nivel micro. coza – avand bani – poate sa se afirme mult mai usor decat tine. El poate sa-si construiasca o imagine mult mai sclipitoare datorita banilor. Banii lui nu is facuti tocmai prin activitati filantropice sau prin inovatie. deci: coza este Anglia care a colonizat prin camata o multitudine de oameni. In timp ce tu… ti-ai vazut de treburi. tu esti Romania.

  • 75

    Rusia = 145.537.200 loc Rusia trebuie sa produca oameni de valoare de 7 ori mai multi decat Romania (raportat la numarul de locuitori). Fara sa includem posibilitatile economice. pai… despre ce vorbim?

  • 76

    Ascultati:

    youtube.com/wat../

    alt Anti Nationalist
    2010-12-15 21:52:17 | Raporteaza
  • 77

    @Anti Nationalist: are zgomot de fond si nu am rabdare sa-i ascult. momentan.

  • 78

    nu ii ascult! inregistrarea se aude prost. Asta ii un lucru facut de mantuiala. Asa ceva caracterizeaza popoarele obisnuite cu “merge si asa”. Marea majoritate a inregistrarilor romanesti puse pe youtube is de o calitate slaba… chiar enervanta. Mai bine si-ar bate catzaua aia care pun asemenea inregistrari pe net.

  • 79

    @Anti Nationalist: hai la povesti! inregistrarea imi polueaza urechile datorita zgomotului de fond… si n-o ascult.

  • 80

    hmmm. “mandria identitatii” chestiunea aceasta exprima superficialitate cata vreau io. Adica: is mandru ca is mexican pentru ca nush care mexican a avut un ciocanel de 80 cm. sau… is mandru ca is neamtz pentru ca poporul german a facut nush ce… sau se comporta nush cum. Is mandru ca is roman pentru ca un individ a inventat stiloul… ca celelalte miliarde de imbecili nu s-au gandit la o alta modalitate de a scrie. Ce fac eu… asa in “mandria identitatii” ? ma dau mare cu realizarile altuia. :) Anti… vez ca-s in forma in seara asta!

  • 81

    “Inima romanului este mai franta ca niciodata, dar tu prefaci ca nu exista. Inima romanului bate mai tare ca niciodata, dar tu prefaci ca nu-l auzi. Inima romanului plange mai mult ca niciodata, dar te prefaci ca sunt doar picaturi de apa care pica de la frunza de pe singura creanga.”

    Frumos.

  • 82

    Un popor care este mandru, este un popor care functioneaza. Uita-te la poporul american.

    Foarte adevarat, au un spirit tanar. Iar cand esti tanar, esti plin de energia. Dar Americanul are pe undeva un nationalism umana. Nationalism care nu insulta sau abuza spiritul. Care nu este ca nationalism romanesc, care straneste ura, stropseala sau invectiva frictiunea societatii.

    Cand un om este mandru de originea sa. Macineaza viata mai bine. Munceste mai bine. “Daca Einstein e neamt, atunci si eu pot”. Iti da un efect placebo pentru spiritul.

    Aceasi si cu rusii.

    Si cu romanii. Fara Eminescu, ce ar fii zis poetii romaniei de la interbelic? Ei au primit mandria romaneasca de la Eminescu, iar Eminescu in schimb de la Cantemir, si Cantemir de la moldovenii.

    Si uite asa, roata devine mandria vietii.

    Dar fete ca Iulia Gheorghe sau ca Nora? Ce iti doresti de la ei?

    Se sa duca in p*la mea la turci.

    alt Anti Nationalist
    2010-12-15 23:18:41 | Raporteaza
  • 83

    @Anti Nationalist: America este inspiratia speciei. Dar si coincidenta. “Foarte adevarat, au un spirit tanar.” :) Asta inseamna ca nu isi asuma varsta si statului de fiinte pieritoare. O predispozitie spre superficialitate.

    youtube.com/wat../

  • 84

    Etaloanele is pentru ologi – in cazul in care doar prin raportare de tip nationalist se pornesc motoarele in el. Lumea este mai mare decat o ingradire de granite. Posibilitatile/probabilitatile sunt infinite.

  • 85

    Iulia Gheorghe, aproape ca-ti uitasem numele de cate comentarii am citit. Asadar, nu te regasesti. nu mai simti. PERFECT ! uite ce ai de facut: “iei frumos trenul si te duci la tara, la cimitirul vesel din Sapanta. te cazezi la o pensiune, fara utilitati si a doua zi mergi la mesterul care face cruci. Comanda una cu numele tau, scrie ce vrei pe ea…apoi du-o in cimitir, aseaz-o intr-un loc insorit si apoi roaga-te pentru sufletul tau strain…plecat in RAI, doar jumatate.

    Tu esti fantoma a ceea ce simti. Daca ai fi avut sansa sa te intersectezi in vreun rapid spre Cluj – dinspre Bucuresti, cu omul energiilor rare…acum erai in sute de IULII, prezenta in tot locul ce-l calci. ESTI.

    p.s. – Sa faci o cruce durabilaaaaa. Cine stie cand o vei folosi? :)

  • 86

    @Adrian M.: Hahaha. Extradoinar.

    @Gherman Adrian: Fratevieski(am vazut filmul concert cu Radu M).. Uite. “predispozitie spre superficialitate”

    Superficialitate o atingi prin firea de iarba taiate de sub tine. Cand dorinta ta de arfima prin identitatea ta culturala termina prin o risipa sufleteasca, mai ales cand tara ta iubita nu prea a realizat multe lucruri pe plan universal.

    Superficialitate intervina cand vrei sa pictezi autpotretul identitatii mai mult decat limita ramei.

    iar, stim cum toti ca un e:ul unui autpotret american este mult mai mare decat romanul? De ce, fiindca are cu ce.

    Cand romanul?

    Asa ca, un American poate sa fie nationalist, mai ales, ca realizat mult, mult mai mult decat romanul pentru planeta asta. Asta este o realitate.

    alt Anti Nationalist
    2010-12-16 01:18:36 | Raporteaza
  • 87

    @Anti Nationalist: Fiecare popor realizeaza cateceva. Asa cum fiecare individ realizeaza ceva. Ca… este mult sau putin… este in dependenta de multi factori: sansa, conditia genetica necesara realizarii (aici, Germania si Japonia bat orice tara), mostenirea, capacitatile individului sau poporului de adaptare, dorinta de dominare (care poate sa fie interpretata si ca o imposibilitate de depasire a animalicului… o neancorare la armonia unei spiritualitati superioare – n-am treaba cu tine… astept acelasi lucru). un popor este superior atunci cand nu se amesteca in treburile altui popor – decat in cazul in care vrea sa-l ajute. Ce fac statele imperialiste? Ajuta in masura in care se ajuta pe ele. Cam asa face si individul.

    “Cand dorinta ta de arfima prin identitatea ta culturala termina prin o risipa sufleteasca, mai ales cand tara ta iubita nu prea a realizat multe lucruri pe plan universal. ” te invari in jurul cuvantului “mult”. Asta te apropie foarte mult de foamea gloriei. Cand iti doresti glorie, poti sa intalnesti ceva nu tocmai placut. Aproape toate razboaiele s-au invartit in preajma gloriei si a lui “mai mult”. “mandria nationala” este promotorul razboiului. mandria in genere ne mananca din creier. Mandria are ceva distructiv in ea. Mandria este un concept periculos.

    Nu cred in afirmarea identitatilor culturale. Cred in afirmarea lucrurilor general-valabile. suntem intr-o lume tot mai globalizata! Daca ii spun unui neamtz ca ne plasam din punct de vedere spiritual, mai sus decat ei… si ei rad in cor, ma doare fix la prima. Pt ca ei nu inteleg ce inseamna spiritualitatea… nu in asemenea masura cat cunoastem noi. Ei is cu practicul… noi suntem o punte catre spiritualitatea tibetana (facem echilibristica intre spiritual si practic). Fiecare popor are locul sau. Nu poti sa te mandresti ca faci parte din nush ce cultura, pentru ca nu faci parte din cultura aia… decat datorita unei conjuncturi. Adica: unu s-a suit pe una si aia a nascut un snob care traieste cu impresia ca are o mare calitate. Nu-i o calitate sa te nasti undeva. Chestiunea este un dat. Din cauza aceasta, monarhia ii un fel de nepotism cu acte in regula. Identitatea nationala e fix pix pe langa identitatea personala. Tu ca individ iti dezvolti o identitate – pe parcursul vietii. Ca… te maimutaresti romaneste sau nemteste… ii doar o chestiune minora… de suprafata.

    :) Bine ai venit in mistica romaneasca!

  • 88

    Gherman Adrian//

    Trebuie sa te faci diplomat.

    Eu nu deloc neg tot ce ai zis. Ai perfect dreptate. Omul trebuie sa se identifica cu identitatea sa personala, si nu cu cea culturala. Problema este. Cand cea culturala si personala devine una si aceasi fiinta. Una si aceasi identitate. Ce mai exista de facut? Nationalism? Patriotism? Faci din tara ta a trea persoana? Putem lejer sa zicem, ca sinea ta intelectuala a intrat in faliment.

    Niciodata nu o sa vezi o americanca plangand ca Iulia ca nu are o identitate. Pentru starea sa psihologica ar fi fost o crima absoluta daca ar zicea asa.

    “mai mult”. “mandria nationala” este promotorul razboiului

    Mai degraba, razboiul in sine este promotorul pentru toate razboaiele: youtube.com/wat../

    alt Anti Nationalist
    2010-12-16 03:15:39 | Raporteaza
  • 89

    Nu cred in afirmarea identitatilor culturale. Cred in afirmarea lucrurilor general-valabile. suntem intr-o lume tot mai globalizata!

    Exakt. Iar aicea Romania trebuie sa fie arfimata ca o tara cu cultura cunoscuta. Dar suntem? Unde este frate Eminescu?

    alt Anti Nationalist
    2010-12-16 03:17:37 | Raporteaza
  • 90

    @Gherman Adrian: Ghermanotta ai insomnie ?

  • 91

    @autoarea

    mama mea este femeie simpla de la tara.in afara de mine mai are doua fete,amandoua rezidente in spania.vara asta mergea cu o caruta la o moara de grau in alta localitate.carutasul s-a oprit la un moment dat sa bea o tuica undeva intr-un alt sat,timp in care ea a asteptat in caruta.trecea pe langa caruta lume fel de fel.unii,de regula cei mai in varsta,salutau respectuos cu “buna ziua” trecand mai departe,toti vorbeau,evident, romaneste dar nimeni n-a intrebat-o nimicurile obisnuite:”ce faci ,tanti,unde mergi?da` nenea ce face,e mai bine?cu fetele ai mai vorbit?e criza si pe la ele,pe-acolo,prin spania?nimic!nimeni n-o cunostea si nici ea nu cunostea pe nimeni!daca ea era o STRAINA la mai putin de 10 km de casa,atunci fetele ei…A intepat-o cea simtit.poate pentru ca-i,deja,batrana!da` parca m-a intepat si pe mine,care inca urc.cine stie?pardalnica de inima…

    @antinationalist

    mai schimba placa! s-a uzat.ti-ai luat-o in cap ca te-a laudat coza c-ai fi mare erudit.esti eruditu pullii,asta ca sa iau ceva de la coza!mult pa.

  • 92

    dfdf

    alt anti nationalist
    2010-12-16 14:50:47 | Raporteaza
  • 93

    “mama mea este femeie simpla de la tara.in afara de mine mai are doua fete,amandoua rezidente in spania”

    Acolo am oprit cititiul. Presepunand ca vrei sa te lauzi ca primesti o bucata de foaie de cifre prin posta mai mult de alti?

    Te-ai gandit vreodata de ce? Probabil ca surorile tale sunt rezidente la un spatiu mereu vizitat in care se termine in .com

    eruditu pullii? Pai normal frate. Pai, daca acolo imi iese IQ:ul?

    Pot sa fac pe mama ta sa naste un alt copil mai intelectual….

    alt anti nationalist
    2010-12-16 14:52:53 | Raporteaza
  • 94

    @anti nationalist: :) “Pot sa fac pe mama ta sa naste un alt copil mai intelectual….”

    ti-am raspuns… da comentariu este la spam.

  • 95

    Draga Iulia,cititorul iti simte pesimismul tau si il apasa rau si pe el.Un artist, un jurnalist, la fel ca si stwardesa, capitanii de nave, medicii,profesorii presedintii de tara, guvernantii, parlamentarii nu au dreptul sa faca panica in public ptr a nu panica si publicul, Da, te intelegem, iti este greu pe suflet, ai momente disperate, dar, in primul rind, trebuie sa te gindesti la cei din jurul tau,Sunt persoane cu muuuult mai nefericite, La ele trebuie sa te gindesti in primul rind si . daca ai putinta sa le ajuti cu cel putin o vorba buna, o sustinere morala, vei vedea, ca te vei simti cu mult mai utila aici, in tara ta, Dar daca te-ai decis sa p;eci, este alegerea ta, dar nu o fa publica, Fii o luptatoare ca Alice si vei vedea minunile si din tara ta, Iti doresc soccese,

  • 96

    @abc: e comentariu la misto sau pe bune ??

  • 97

    @ancao: E pe bune, fata .

  • 98

    “Vă invidiez”

    In ce sens Iulia? Zi, in ce sens? Ca Eminescu este inima unui fata cu parul roz?

    alt Anti Nationalist
    2010-12-23 20:27:10 | Raporteaza
  • 99

    Craciun fericit, Iulia, tie si cititorilor tai !

  • 100

    @Iulia Fac un pic de exegeza pe textuletul tau, desi habar n-am cine esti. Poti fi oricine, ceea ce si esti.

    Ai ancore emotionale agatate de tot felul de terenuri care se misca care incotro. N-ai control asupra propriei lumi, din cauza asta. N-are nimeni, dar tu mai putin decat altii. “Altii” se mai misca, cvasi-autonom, din pricina unui mic corn scobit in care tin un pic de foc, si care nu se stinge cand isi sufla unul (unul, 18 mil.) mucii langa ei. Inteleg ca-i invidiezi pe cei care se simt acasa chiar daca peisagiul copilariei si idealurilor le-a fost invadat de kitsch sau, pentru exactitate, in cazul romanilor, kitsch de kitsch de kitsch.

    In loc de “sursum corda”, iti urez o paradigma noua, poftim, si la inceput de an:

    Invata o limba internationala la perfectie, Engleza, de pilda. Germana, de pilda. Dar la perfectie, ia-ti niste gramatici de referinta, cele dupa care invata nativii la nivel de post grad, nu gramaticile alea scrise in Romania, ca in Romania nu stie nimeni limbi straine; studiaza acele volume cu rabdarea unuia care coseste de unul singur un intreg camp. Pe urma, sau in timp ce, emigreaza pentru o vreme (cel putin 7 ani) printre nativii de limba aceea, si invat-o gramatical la perfectie si idiomatic la nivel enciclopedic. 7 ani de roluri sociale inepte, in care nimeni nu va sti cata sensibilitate nutresti cu adevarat. Ce, parca aicea stie cineva? Abia dupa aia, cand vei trimite primul text la un ziar nativ mititel si editorul in cauza il va publica fara sa banuiasca ce impostoare de meteca esti, abia atunci o sa vezi zorii si primele roade ale transformarii tale.

    Suna cam Martin Eden, nu? Dar ca in Martin Eden, vei constata, la capatul drumului, ca te-ai luat la bataie cu propria soarta, si ai invins.

    Daca nu, stai si exprima-te in limba momailor, si, in fine, preschimba-te intr-una din ele.

    Ca de-aia nu poti sa emigrezi. La tine sa emigrezi inseamna sa o rupi cu exprimarea.

    Si apoi, ce atata fericire si realizari la tinerete? Povestile adevarate se fabrica din – au englejii un cuvant – strife.

  • 101

    Scuze pentru “te-ai luat la bataie cu propria soarta”. Suna bumper sticker acum, cand citesc. Dar iti dau un alt bumper sticker: “sa pui piedica mersului lucrurilor”. La multi ani! :)

  • 102

    @calin

    Sa inteleg ca asa ai facut tu sau esti doar un papitzoi care se baga in seama? Mars de aici de agarici sa nu te mai prind pe aici.

  • 103

    @calin Nu de alta dar dupa expriare pari un cocalar cu cele 4 clase priare terminate.

  • 104

    @jemoi: De nervi ai mancat litera m de pe tastatura si n-o sa poti sa mai dai binete la alte comentarii, care se pare ca o sa inceapa cu m, ca nu cred ca mai ai ceva in capatana in afara de injuraturi !

  • 105

    @francobou

    Avand in vedere ca pe tine nu te-am injurat dar te-ai simtit probabil esti un papitzoi cu 4 clase primare terminate.Asta e HE HE HE H EH HE HE HE HE

  • 106

    @jemoi: Asa v-a invatat pe voi la scoala sa scrieti cu tz ? Agramatule !

  • 107

    @Frank Maaaaaaaata imi sooge pollla intre postari.Uita ca ti-am zis asta

  • 108

    Desi decat sa ma injur cu distrusi de soarta gen frank as prefera sa o foot pe nevasta lui Calin.

  • 109

    @jemoi:110: Et ta mere aussi, petit cerveau! Mai ai putin si te baneaza, lasa ca mai poti sa injuri si pe alte site-uri, inclusiv pe familia ta.

  • 110

    1. ingrozitor, ce comentarii jegoase… 2. Iulia, nici eu nu rezonez cu tara mea, chiar mai mult, nu sunt deloc de acord cu ea si cu ce se intampla aici. nu imi plac romanii, nu ma simt deloc acasa aici si in nici un caz nu vreau ca copiii mei [cacofonie?? cine a mai inventat-o si pe-asta?] sa aiba parte de serviciile medicale romanesti sau sa mearga la scoala in romania. incerc sa plec, dar nu e usor…

  • 111

    Strain in tara ta. O tristete amestecata cu neputinta de a schimba ceva. Atit de bine cunosc sentimentul incit atunci cind ma voi intoarce vrind-nevrind, ma voi considera plecata in misiune intr-un bantustan, ma voi minuna de felul in care traiesc bastinasii si ma voi simti straina si detasata. Singura strategie de supravietuire pe care cred ca o pot aplica.

  • 112

    @April New:

    Foarte frumos ai sintetizat. Eu fac asta de ani de zile fara sa fi fost plecat si reintors. Si m-am si suprasaturat de atata minunare…

    alt Radu D. L. Popescu
    2011-01-03 10:16:55 | Raporteaza
  • 113

    uie sa-ti dau tie Cosa Nostra si intregului tau neam de retarzi si kokalari care te-au planificat a prinde viata pe acest pamant !

  • 114

    [...] revoltat şi eu, v-am spus şi că aş vrea să plec şi într-un fel abia aştept. Dar se greşeşte când se lasă impresia că dincolo e Paradisul. [...]

Comentează

Pentru a aparea comentariul dvs direct pe site, trebuie sa va inregistrati, sau sa va logati daca aveti deja un cont.
Comentariile anonime vor intra in moderare


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala
Sunt îndrăgostită de oamenii simpli, de limba franceză şi de măslinele verzi ardeii iuti
» citeste biografia

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Pandoras

Ultimele comentarii

2012 2013 alegeri alex mazilu articol Artă bani barbati blog București campanie carte carti Chisinau cinema copii copil copilarie critica dragoste educatie familie Fashion femei femeie fericire film filme fotografie Franta frumusete imaginaţie inspirat instantanee interviu iubire Job lansare libertate literatura mare Mirela Retegan Moldova munca muzică oameni o fraza online o poza parinti parlament pasiune Paste Pdl plagiat politică post poveste poze psd publicitate razboi reclama revista români România sanatate scandal soare spectacol spot suflet timp top TV umor vara Very Happy Victor Ponta violenta

© 2010 - 2013 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!