RSS Feed

Visul românesc

vezi toate articolele de
29 Dec 2010 la 13:54 118 comentarii 3533 vizualizari.

Am 28 de ani, un job încă stabil, avutul mi se numară în haine, două telefoane şi ceva mărunţiş în portofel – pe care mă încăpăţânez să-l mărunţesc pe te miri ce nimicuri – şi vise. Oho, ce vise-mi poartă gândul…

Respir, consum, produc, de multe ori încurc… Exist. Şi odată cu mine exişti şi tu, şi ea, şi cei de lângă tine, şi el, şi el, şi cea din spate. Uniţi întru neştire, trăim cu toţii visul. Visul românesc.

Ah, nimic nu se compară cu Visul… Îl simt în aerul tăios al dimineţii, pe răceala barei din tramvai de care mă încăpăţânez să mă agăţ în fiecare zi, îl văd privindu-mă hâd, din spatele aceluiaşi calculator care-mi mâncă vederea, îl simt în mâini, picioare, deseori îl inghit în sec, mi-l simt cu nod în gât… Câteodată răzbat şi-l dau deoparte. Dar, când se-ntoarce, mai tăios mi se înfige-n vene. Şi tac, îndur şi, zi după zi, îl vad crescând cu ochii. Şi creşte, creşte, creşte…

Visul “adevărat”, îmi zic, didactic, devine o obsesie. Obsesia este o pasiune negativă, zicea, odată, un nene. Franţuz, îmi pare. Şi ce-am fi fără de obsesii? Nimic, căci, nu de puţine ori, obsesiile ne ţin în viaţă. Familia, serviciul, poate vreo carte rămasă de citit, toate pălesc în fata Visului…

Eh, dar ce ştiu eu? Deja cuvintele îmi dau din coadă… Trezeşte-te, îmi zic. Mă frec la ochi, mă uit în stanga, în dreapta, apoi în stanga iar, scot carneţelul tocit şi ros de vreme, creionul şi… notez: rata la bancă, telefon, abonament, mâncare, înşir zile de naştere, lumina, cablu, internet, braţara de la Ana, parfumul… Ce mai era?

Ei bine, da, trăiesc cu toată fiinţa mea un dor nebun de visul românesc: să scap de datorii. Trăiesc întru prezent şi fără viitor. Încerc să-mi trec trecutul. Zi dupa zi, bifez, pe lista negră, greşeli după greşeli. Şi, una dupa alta, se succed cu o repeziciune a naibii de invidiat. M-am îngrăşat, mănânc neregulat şi, când apuc, o fac în ciudă, cu nesaţ. Cafeaua, deşi nu-mi oferă niciun fel de sentiment, nici ochii nu-mi deschide, când îi încredinţez, inconştient, stării de veghe, îmi e tovarăş bun de-atâta amar de vreme… E dulce, însă.

Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter
 


Etichete: ,


118 comments
  • 1

    Foarte actual subiectul, ma bucur ca ai atins “obsesia” asta. Si ai “imbracat-o” frumos.

    Asa este, furati de mirajul unor obiecte, ne-am vandut libertatea si sufletul. Dar ne putem consola cu ideea ca a fost o prima reactie a unui popor care a trait in lipsuri.

    Sper ca incet, incet vom schimba conceptia de dator, pe cea de econom. Adica, daca ai bani cumperi, daca nu, nu…

    Felicitari, Luminita!

    alt Radu D. L. Popescu
    2010-12-29 15:02:35 | Raporteaza
  • 2

    Sanatate sa ai, ca belelele curg ! Asa imi spunea cu ani in urma un fost coleg de facultate. Felicitari pt. articol, bravo !

  • 3

    “Obsesia”.. Da, obsesia este o lucru prea contagioasa ca ca sinea ta sa traiasca in pace cu subconstienta ta. Iar fuga dupa visul romanesc este o drum prea scurta. O sa atingi visul romanesc cand iti dai seama ca este doar o iluzie..

    alt Anti Nationalist
    2010-12-29 19:19:42 | Raporteaza
  • 4

    Visul romanesc este un cosmar. Cine vrea sa traiasca liber sa mearga in Olanda. Cine vrea sa acumuleze avere sa mearga in SUA. Cine vrea sa traiasca in datorii si sa moara ca un caine sa aleaga Romania. La reusita cosmarului romanesc si-au adus aportul toate conducerile de dupa 1940 si pana astazi. .

  • 5

    Good Writing. All the best,

  • 6

    @Cosa Nostra: ce naiba te-a apucat? Ce schimbari de atitudini? Cine ce fete a afisat si ce schimbari a operat? Da niste nume, niste argumente ca altfel parca ai fi o baba care bombane pe la colturi.

    Iar daca nu vrei sa dai nume, atunci nu mai aduce vorba.

  • 7

    @cosa nostra: Dude…U suck

  • 8

    Şi dacă nu vreau să aduc argumente, ce-mi faci, de acolo de unde nu poţi nici măcar să schiezi ?!

    Eu o duc pe nepoata mea la Rânca de vreo trei zile şi o s-o mai duc până începe şcoala.

    E foarte mişto pârtia, zăpada e mare, e plin de bagaboante venite de peste tot, nu se stă la cablu mai mult de 5 sau 6 minute. Costă sub 4 lei trasul.

    Drumul e excelent, bine îngrijit, aproape fără strop de zăpadă pe el. Fac cel mult o oră până acolo. Şi prin ce peisaj … nu pot să-ţi desenez. Îţi trimit poze, dacă vrei.

    Deci, nu ştii cu cine vorbeşti !

    Iar despre ce am scris, aşteaptă că se va lămuri curând. Am această presimţire !

  • 9

    a aparut cosa nostra, slava domnului !

  • 10

    @Cosa Nostra: Nu pot sa-ti fac nimic, evident. Si, daca ai fi in fata mea, aici unde nu pot schia asa cum as vrea, tot n-as avea ce sa-ti fac. Ca doar nu o sa imi rup manichiura in fata ta. :D

    (Glumeam, nu port unghii lungi oricum, nu le suport.)

    Atunci astept lamurirea. Ca acum pare totul cetos, in contururi deloc clare. Si nu-mi place deloc.

    Si de Ranca am tot auzit, dar parerile erau impartite.

  • 11

    Haide, măi Nora, nici măcar unghii ?!

    În legătură cu Rânca e bine să mergi să vezi tu. Părerile celorlalţi nu contează. Îţi trimit acum nişte poze făcute astăzi pe drum, iar mâine îţi trimit unele cu pârtia.

    Lămuriri nu aştepta că nu ţi le dau în scris ! [ha, ha, ha !]

  • 12

    sper că ai uitat sa adaugi ceva la avuţie, altfel mi-e teama sa aflu de unde-ţi provin datoriile

  • 13

    Luminita,

    Eu locuiesc in New York de 22 de ani. Am un baiat de 17 ani. Daca baiatul meu foloseste cuvinte urite in clasa este dat afara din liceu. Cred ca toata lumea intreaga la cap stie ca SUA e o tara cu exprimare libera garantata. Si totusi, daca fiul meu nu pricepe regulile societatii in care traieste sau e pur si simplu necivilizat la 17 ani atunci liceul il da afara.

    Ceea ce te rog si eu pe tine sa faci cu cei care sunt necivilizati in comentarii. Aceasta e din pacate, o responsabilitate care vine dupa ce scrii un articol. Sa cureti dupa cei mai jos decit tine. E penibil si injositor. Dar daca faci asta in mod continuu atunci ei evita articolele tale. Incet, incet ramin fara suport. Te rog blocheaza sau sterge necivilizatii imediat. Daca te simti in stare, vorbeste cu administratorii de web si sterge si toate indicativele pe care necivilizatii le folosesc alternativ, care apar si par sa le ia apararea. Administratorul de web stie sa-i gaseasca dupa cookies, IP si alte metode.

    Succese la scris, parerea mea e ca e articolul tau un inceput bun.

  • 14

    @cosa nostra: pentru cine mai racolam azi? noua stanga?

  • 15

    @florin:

    Pai, in contrapartida ti-ar putea explica ca “ar sti” se scrie cu doi i. Vezi, tot e buna si filologia asta la ceva.

    alt Radu D. L. Popescu
    2010-12-30 09:23:14 | Raporteaza
  • 16

    @miere: Ce mai faci trantore?

  • 17

    Si totusi prefer visul romanesc celui american. Cel din urma este atat de artificial.

  • 18

    mai florine, vezi ca nu te prea prinzi. nu tot ce se vede sub sigla cosa nostra e chiar cosa. la #17 e costelus care e atit de disperat de lipsa de personalitate incit il cloneaza pe cosa peste tot. la ana barton nu are sanse deoarece i le sterge.

    cosa nu posteaza noaptea

    numai val_one e atit de proasta si orbita de ura incit sa creada ca nu costelus se ocupa cu clonele. din punctul ei de vedere si gherman e un mare smecher numai ca e neinteles.

    deci, #17 = costelus = disperat, viclean, coplesit

  • 19

    ma tot baga in spam si nu stiu de ce. repet:

    mai florine, vezi ca nu te prea prinzi. nu tot ce se vede sub sigla cosa nostra e chiar cosa. la #17 e costelus care e atit de disperat de lipsa de personalitate incit il cloneaza pe cosa peste tot. la ana barton nu are sanse deoarece i le sterge.

    cosa nu posteaza noaptea

    numai val_one e atit de fraiera si orbita de ura incit sa creada ca nu costelus se ocupa cu clonele. din punctul ei de vedere si gherman e un mare smecher numai ca e neinteles.

    deci, #17 = costelus = disperat, viclean, coplesit

  • 20

    @Radu D. L. Popescu

    tu ai iesit sa te dai bulina sau ce? e cu trei, bah.

  • 21

    @violeta

    tu chiar crezi ca mie-mi pasa de ce copilarii se tin astia? alta era esenta. ;)

    poate si de-asta intri in spam, iar eu nu. :-D

  • 22

    @Violeta: Cate voleuri ai luat azi de la garda de carton?

  • 23

    Te asigur că “declaraţia de avere” este cât se poate de completă. :) Din nefericire, nu de puţine ori, banii împrumutaţi de la bănci nu se materializează întotdeauna în maşini, case, nunţi sau mai ştiu eu ce-i este de trebuinţă omului.

    Luminita Grosu
    2010-12-30 10:26:34 | Raporteaza
  • 24

    @florin: #23

    bulina???

    Bubulina :) O mai stii? Anthony Quinn, chestii…

    alt Radu D. L. Popescu
    2010-12-30 10:31:11 | Raporteaza
  • 25

    @ Luminita Grosu

    Lasand la o parte restul aberatiilor Cosa te-a descris perfect in doua vorbe: “scrii frumos dar n-ai despre ce”. Gaseste un subiect si ia-te dupa aia de scris. Ce sa zic, ai descoperit o obsesie. Si eu am inventat apa calda.

  • 26

    Inseamna ca ai si brevet de inventator,daca ai inregistrat-o si la O.S.I.M., esti mai bogat ca Bill Gates !

    alt Raducu lu' mamucu
    2010-12-30 12:20:30 | Raporteaza
  • 27

    Deranjanta postare asa-i ? :)

  • 28

    Luminita,as dori daca tot vorbesti de vise sa fii un pic mai explicita.Adica sa ma lamuresti ce inseamna visul romanesc.Si daca se poate care este diferenta intre visul romanesc si cel american.Sincer ,cred ca romanii spre deosebire de americani au avut mai multe vise , dar nici unul nu s-a indeplinit.

  • 29

    Sur le reve des roumaines… fredzone.org/il../

    “Contrairement à ce qu’on pense, la vie d’un blogueur n’est pas de tout repos. Et non, tous les blogueurs ne vivent pas forcément dans des villas entourés d’une tonne de putes roumaines (elles sont bon marché). Même s’ils gagnent parfois un peu de brouzoufs, ils sont quand même encore loin des traders. Bon, en même temps, le blogueur a moins de frais aussi, vu qu’il ne tourne généralement pas à la coke.”

  • 30

    @cristi,urarea la moda astazi este urmatoarea:”Sanatate si bani , ca restul le cumparam.Asta urez si eu tuturor autorilor si comentatorilor de pe Pandora’s si de pe Voxpublica.La multi ani!

  • 31

    @sase sase: La multi ani, sa ai un An Nou 2011 mai bun decat acesta !

  • 32

    @monseur dijon: Monseur scrie, monseur zişem, bye !

    alt Fanfan la Tulipe
    2010-12-30 12:43:55 | Raporteaza
  • 33

    @Fanfan la Tulipe, kiss my tulipe. bye too!

  • 34

    @monseur dijon: Et ta mere, aussi, petit cerveau !

    alt Fanfan la Tulipe
    2010-12-30 12:55:15 | Raporteaza
  • 35

    Mulţumesc, Radu. Îţi mulţumesc ţie pentru aprecierea “scrisului”, le mulţumesc celorlalţi pentru aprecierea subiectului. :) . Ambele sunt la fel de importante pentru mine. Cu timpul, urmărindu-vă, vom găsi timp şi loc şi pentru altele. Importantă este comunicarea. :)

    Luminita Grosu
    2010-12-30 13:05:21 | Raporteaza
  • 36

    Visul romanesc este sa crezi naibii in tine! sa schimbi lucrurile care nu merg , sa iti traiesti viata cu pasiune.Sa nu te mai plangi.Sa nu mai crezi ca esti singura sin situatia asta.Sa transformi Romania din temelii , impreuna cu prietenii tai ! Pune mana si fa ceva !! Atunci v-a exista un “Vis romanesc” plin de incredere, multumire si fun !!

  • 37

    @Mario:

    Pai asta si face! Vrea sa schimbe cel mai chinuitor lucru din viata ei si a altor romani: sa nu mai fie datoare!

    alt Radu D. L. Popescu
    2010-12-30 19:31:37 | Raporteaza
  • 38

    Ce imagine de viitoare sinucigasa!!! :D

  • 39

    Grosu,

    Eu ştiu că e importantă comunicarea ba aş putea spune că e sublimă dacă nu ar lipsi cu desăvârşire !

    Exceptând comunicarea, îţi dau o bilă albă uriaşă pentru faptul că eşti printre puţinele autoare care şi-au dat seama că clonele nu fac decât să urâţească articolul şi le-ai şters. Felicitări !

    Am zis bilă albă la mişto. Eu nu dau decât cizme. Fără vrăjeală ! Poţi să întrebi printre autoarele care au avut vână să accepte.

    Deci: te-ai calificat pentru o pereche de cizme de care vrei tu. Dacă ai libertatea de minte necesară, sunt ale tale. Eu cu cei de aici, comentatori şi autoare comunic prin mailul pe care-l vezi. Încearcă-l, ce te costă ?!

  • 40

    @cosa nostra: tocmai te ai calificat pentru o pereche de cizme in fund smechere

  • 41

    cosa, tocmai mi s-a fluierat pe la urechi ca tiganul care a luat teapa de 80 000 de euro e real si ca a luat-o chiar de la tine. deci era adevarat ce sustinea ala !

  • 42

    Voleta,

    Arăsăl ci mucles, deşteapto !

  • 43

    eu am auzit ceva de una in camasa verde care face tot tacamul pentru 8 euro

  • 44

    Cosa, dap ce mou?

  • 45

    Violeta, dap ce miliţia atentă afto blogu, afto telefonu, afto informatori. Mucles !

  • 46

    TutaNCamion, “viitoare sinucigaşă”? :) Departe de mine… Din contră, lupt cu îndârjire să răzbat. Cât despre „sinucidere”… Prea uşor aruncăm cuvinte. Realitatea ne arată că, din nefericire, tot mai mulţi oameni cedează în faţa greutăţilor, se dau bătuţi şi, într-un ultim act de nesăbuinţă, îşi pun capăt zilelor, lăsând în urmă o familie şi mai nenorocită, desfigurată, şi un „sistem” triumfător, nesătul.

    Mai bine de jumătate dintre români (56%) recunosc că reuşesc cu greu să-şi acopere cheltuielile zilnice, iar aproape un sfert spun că au datorii. Mai mult, procentul datornicilor este cel mai mare din ultimii şapte ani, arată un studiu recent. Aşadar, o realitate.

    Deşi ai vrut probabil ori să amuzi, ori să “loveşti”(dreptul la liberă exprimare nu-ţi este îngrădit), n-ai făcut decât să mă provoci să-ţi supun atenţiei, fireşte, dacă vrei, următoarele titluri: ‘La Brăila, 2010 a fost anul sinuciderilor din cauza datoriilor. Vezi la ce se pretează recuperatorii pentru a pune mâna pe bani!; Maramureş: În pragul sinuciderii, din cauza datoriilor; Datoriile de la întreţinere au împins-o la sinucidere; Spânzurat din cauza datoriilor la bănci; Mamă cu 5 copii, în pragul sinuciderii din cauza unei datorii’. Şi pot continua la infinit. În spatele lor se află o viaţă, o poveste, o luptă. Iar cuvintele, atent meşteşugite, rănesc, voit sau nu. N-o lua ca pe o mustrare, ia-o… aşa cum este. :)

    Luminita Grosu
    2010-12-30 22:07:04 | Raporteaza
  • 47

    Luminita, am si eu o intrebare: in mediul din care provii (colegi, prieteni), asa se vorbeste, cu “te maninca-n …”?

  • 48

    ~~~~În spatele lor se află o viaţă, o poveste, o luptă. ~~~

    In mod sigur… creditele cu buletinul luate in goana dupa cumparaturi draga Luminita.

    De ce nu ” disperata de moartea copilului , isi curma zilele ” sau ” din cauza sistemului de sanatate a ales sinuciderea ” ….

    Aflam de luptele astea de parca sunt lupte de guerilla pe plaiuri mioritice. Sunt de fapt lupte la care singuri si nesiliti de nimeni s-au apucat ….

    Ii compatimim atat de parca ar fi ne-ar fi invitat direct la gratarele care le faceau dupa ce incheiau un contract de credit cu banca , iar noi am fi refuzat din bun simt…

    Cei 56% o duc greu pentru ca au fost nevoiti de asemenea sa renunte la anumite ” placeri ale vietii ” cum le place sa spuna. O duc greu pentru ca trebuie sa-si reconsidere prioritatile in viata.

    Ori astea nu cred ca sunt motive de-a aduce atata “ofranda” Sfintelor Cheltuieli.

  • 49

    luminita, te avertizez asupra celui care semneaza “costelus”, el este clonatorul si are doua scopuri pe acest blog: sa se dea la orice noua autoare tinara prin linguseli mieroase si sa-l cloneze pe cosa. daca nu poate sa-l cloneze il ataca pe motive de expresii obscene.

    cu aceasta metoda a terminat-o pe ana barton. aceasta avea la un moment dat 7 000 de vizitatori si peste 700 de comentarii la un singur articol. acum, dupa cum vezi abia a reusit sa stringa, in foarte multe zile doar 3 000 de vizitatori iar comentatori doar gramofon si popescu.

    comentatorii grei, pe care tu inca nu-i cunosti, nu scriu la acelas articol cu “costelus”. vei vedea si singura.

    tu esti singura autoare care a depistat clona si a sters-o. prin asta ai dovedit ca esti desteapta. sunteti putine aici sa stii!

    un sfat umil si prietenesc: sterge orice comentariu semnat “costelus”. nu face aceeasi greseala ca si ana. esti la inceput si meriti mai mult.

    si te rog sa-mi scuzi interventia daca ti se pare ne la locul ei!

  • 50

    pentru edificare, iata un dialog intre costelus si o autoare la un articol precedent:

    “costelus: Esti maritata? :)

    autoare: nu :)

    costelus: Singurica? :)

    autoare :) secret…

    costelus: Am inteles Iza, nu-ti plac mici, tu preferi mari :)

    autoare :)

    costelus: Tocmai am primit pe mail un link fain: youtube.com/wat../ Il poti vedea inainte de culcare, o sa visezi frumos!

    costelus: Ce-i Pisiroz? Ti-au dat drumul stapinii sa te joci pe blog? :)

    autoare :) stapanii?

    costelus: Stapinul atunci. A, ca uitasi, ce face Motanu’ Roz? :)

    autoare :) nu exista nici un Motan Roz :) si pisiroz nu are stapan si nici nu va avea…

    costelus: Miauuu! Ador pisicile vagaboande. Mai ales cele cu codita roz :)

    autoare :) nu e nici vagaboanda..e independenta :P

    costelus: Miauuu… numai cind iti vad poza mi se face-o foame …”

    penibili amindoi !

    asta i se intimpla unei autoare care nu-l sterge pe “costelus” fara nicio ezitare !

  • 51

    @Mihai25: …

    Am o mare “trilema”

    “25″ semnifica Varsta , IQ-ul sau “marimea” :)

    Esti mult prea… lasa ca-ti spun altadata. :)

  • 52

    @miere de export: -25% iti spune ceva ? sau nu ai auzit acolo la tine peste mari si tari?

  • 53

    “costelus”, o sa ma tin de tine pina pleznesti! deoarece clonezi. orice ai face in rest e neimportant. clonarea ne face rau tuturor si de aceea te folosesti de ea.

    in sfirsit nici ana barton nu te mai accepta. ea e o fiinta minunata si are un suflet de aur. dar si-a dat in sfirsit seama cit de pervers esti si te-a sters de la noul ei articol.

    nu mai ai nicio sansa pe niciunde. asa sfirsesc jigodiile viclene!

    si stii de ce fac toate astea? deoarece in citeva comentarii in care l-ai clonat pe cosa mi-ai zis “piranda”. vezi tu, la noi asa ceva nu se face, iar daca se face, nu se iarta. nu vei scapa de mine nici daca iti ceri scuze. scuzele sunt pentru fraiei!

  • 54

    @Mihai25: …. Inseamna ca faci parte din cei care mi-au trimis scrisoare ca ma achita in tribunale pentru neplata amenzilor din 2008 , eu avand si acum chitantele, dansii fiind mult prea ocupati sa actualizeze baza de date. Sau esti dintre cei care stau cu capul intors in alte parti cand langa ei se bat impusca oameni pe strada.

    Sau…printre cei care simuleaza ca ne fac bine prin spitale cand de fapt isi cumpara halatul cu cel mai larg buzunar.

    Atunci tai-o la munca Prietene si lasa blogurile…

    Cei 25 % ti s-au luat pentru incapacitate.Ti s-au luat pentru ca-i mancai stand si postand injuraturi :) … Nu va mai plangeti ca babele la colt de bloc. Puneti mana si munciti, faceti ceva pentru sistemul ala putred. Nu injurati ca birjarii si obisnuiti-va cu ideea ca STATUL ( adica tot noi ) nu incurajeaza leprele :)

    Bafta… Din Bucuresti prietene…din Bucurestiul asta amarat

  • 55

    Azi am visat ca sînt cizmar. Nu, nu ăla împuşcat de Crăciun ! S-ar putea ca visul să fi apărut pentru că ieri m-au tot strigat ceilalţi “oltean pricăjit” în timp ce mă băteau, iar la tv era un documentar cu Ceausescu dat la tare. Am mai visat că mi-a scris Grosu si i-am trimis o cizmă cu aroma picioarelor mele cu tot. N-are decît să vină să şi-o ia pe a doua ! Uite, o poartă acum Violeta pe post de poşetă. Proastă şi alter-ego asta a mea, crede tot ce-i spun !

    Deci: şi sora Geta e o proastă ! Eu o fac troacă de porci de trei ori pe zi şi ea tot mă lasă la calculator. Cînd o întreabă asistenţii sau doctorii de ce face asta zice că aşa mă liniştesc. Aiurea, ştiu eu că e moartă după mine. Uite ce bine îmi stă cu vînătăi la ochi, parcă ar fi machiaj, pe bune !

  • 56

    Luminița, de ești tu cea din foto, ești chiar dezirabilă. Cât despre visul românesc : “da, trăiesc cu toată fiinţa mea un dor nebun de visul românesc : să scap de datorii”, află cu regret că acest vis este importat din Occident și în România ÎNCĂ este bine, căci ce vi se pregătește este mai mult decăt inimaginabil, este “visul american” : viață eternă pe datorie ! = robii unor lipitori nesătule care nu iartă și n-au respect pentru ființa umană. Bucură-te încă de cafeaua dulce și cei dragi de lângă tine ! În America, nici cafeua nu-i cafea și nici “drag” nu există decât în vorbă.

    alt TRECĂTOR P'AICI
    2010-12-31 05:58:30 | Raporteaza
  • 57

    @TRECĂTOR P’AICI:

    Trecatorule, hai sa-ti spun o chestie. Poporul asta are cateva calitati si multe defecte. Unul din defecte cred eu, ca o sa ne salveze. Si anume, smecheria. Nu cred ca exista smecheri mai mari decat romanii si daca bancherilor le-a tinut pacaleala in tarile cu popoare disciplinate, cred ca aici o s-o ia in barba, rau de tot.

    Citeste istoria si o sa vezi cate smecherii din astea avem la activ. Numai asa am putut razbi prin timp.

    alt Radu D. L. Popescu
    2010-12-31 08:06:50 | Raporteaza
  • 58

    mai “costelus” – clona lui cosa nostra de la #59,

    uite incepi sa-mi devii simpatic din mila. oare cit de jalnic poate ajunge un om astfel incit telul sau suprem este sa ajunga copia fidela a cuiva?

    trebuie sa recunosc ca ai progresat mult in a-l copia pe cosa, te-ai prins ca acesta lasa tot timpul un spatiu inaintea semnelor de punctuatie. dar ai grija ca el foloseste “â” in loc de “î” atunci cind e cazul, nu cum ai folosit tu in “vînătăi la ochi”.

    de asemenea el foloseste tot timpul “sunt” si nu “sînt” aşa cum incorect scrii tu.

    spre deosebire de el, tu, fiind obisnuit sa scrii prost, uiti sa pui diacritice peste tot. el nu face o astfel de greseala! adica, unde ai vazut tu la cosa “Ceausescu” sai “si” in loc de “şi”?

    te rog frumos, pe mai departe sa fii mai atent!

    acum ma gindesc cit de fascinant i se pare cosa nostra lui “costelus” in realitate daca se trezeste la 4 dimineata pentru a posta o clona a acestuia!

    adevarul e mai “costelus” ca si pe mine m-a fascinat. o sa pun o data comentarii mai vechi ale lui pentru ca sunt minunate. deci, eu te inteleg!

  • 59

    @Radu D. L. Popescu: niciun popor nu s-a născut disciplinat, toate au fost diciplinate de cineva. Chiar si la noi se vede diferenţa dintre disciplinarea austriaca si cea otomană.

  • 60

    @mishu:

    din ce spui tu inteleg ca bancherilor o sa le fie mai usor sa-i pacaleasca pe ardeleni :) s-ar putea sa ai dreptate.

    toate popoarele au fost disciplinizate pentru a putea fi conduse si manipulate.

    alt Radu D. L. Popescu
    2010-12-31 10:10:39 | Raporteaza
  • 61

    @Radu D. L. Popescu: ha ha ha, eu cunosc deja vreo 5-6 cazuri de răgăţeni disciplinaţi de bancheri… şi urmează o familie de maghiari (frate şi soră).

    Cred ca disciplinarea se va produce cu o viteză proportională cu gradul de şmecherie al fiecăruia.

    2. Aşa sa fie oare, adică românii sunt mai puţin manipulabili fiind mai puţin disciplinaţi decât nemţii, de exemplu?

  • 62

    Radu, bancile deja ne-au “fraierit” cu toata smecheria noastra. La noi practica cele mai mari comisioane si isi bat joc de clienti cu cea mai mare lejeritate din toata Europa, schimband regulile in timpul jocului dupa cum au ele chef. Si cu toate astea, cand intra intr-o banca, romanul are spatele indoit si tine caciula in mana.

    Spiritul asta de smecher se manifesta numai cu cei pe care ii percepem mai slabi decat noi. Or, cu bancile, nu e cazul. Acelasi spirit ne e total inutil atata timp cat nu ne cunoastem drepturile. Acelasi roman smecher e ingrozitor de umil cand n-ar fi cazul. Atat smecheria, cat si umilinta imi repugna profund.

    Asa ca da, prefer disciplina vest-occidentala.

  • 63

    Nora, te voi dezamăgi. Îţi voi repugna !

    Eu mă pretind şmecher. Şi am pus-o la o bancă [împreună cu unul de la ei, din interior] de nu s-au văzut. Fără mişto !

    Acum e mai greu într-adevăr, dar mai merge pe ici pe colo.

  • 64

    Când au venit nişte francezi pe la mine în vizită i-am dus la fini la ţară, erau entuziasmaţi, au început sa ne invidieze pentru viaţa idilică, aia cu animale, grădină, etc. Habar n-aveau de muncile zilnice sau de viaţa de cartier: youtube.com/wat../

  • 65

    @Cosa Nostra: uf, ce sa facem acum! Stiam ca nu esti perfect! :P

    Uite, daca ai fi donat banii, ai fi fost un erou. Asa esti doar un hot!

    Ce sa fac, sunt o romantica… :roll:

  • 66

    Păi, măi Nora [#69, ha, ha, ha !] ce crezi măi că am făcut sau fac eu în viaţa asta cu banii, mănânc salam de ei ?!

    Îi donez măi, sub formă de hăinuţe, pantofiori, vacanţe şi multe alte chestii, tuturor bagaboantelor nevoiaşe şi deştepte !

  • 67

    @violeta: Zici ca esti Brigada Diverse in actiune, la munte, la mare si pe blog !

  • 68

    Alea nu cred ca sunt donatii, cred ca sunt investitii! Sau trocuri.

  • 69

    Trocuri ?! Şi mai zici că eşti romantică !

    Nu vreau să mă dau în stambă aici pe blog [am făcut-o destul până acum] dar eu când ofer, o fac de plăcerea de a-l vedea pe celălalt bucurându-se şi atât !

    Ştiu, sună ca în romanele proaste, dar am câţiva martori chiar de aici de pe blog. Mai cu minţile libere şi largi !

  • 70

    @Cosa Nostra: glumeam. Dar totusi, de ce nu trimiti niste adidasi, treningulete, vacante si multe alte chestii si bagabontilor destepti si nevoiasi? De ce te centrezi numai pe sexul purtator de tocuri si de pedichiuri? :D

    Ai fi infinit mai romantic asa. :P

  • 71

    Uite, da, ăsta e defectul meu: nu-mi plac decât bagaboantele de care zici tu. Asta e !

    Şi, ca să ştii, eu cred că Dumnezeu n-a făcut lucrurile simetric: femeile trebuie să primească şi să se bucure, bărbaţii – să ofere şi să pătimească. Fără vrăjeală !

    [uite că m-ai prins în ziua în care am şi eu timp: nu fac altceva decât să mă îndop cu blaturi arse şi prăjituri greşite de nepoata mea de la Bucureşti care a venit cu o colegă de facultate şi s-au gândit, dacă tot nu le supraveghează părinţii, să experimenteze prăjituri, iar eu trebuie să le mănânc !]

    Acum, am o chestie la care mă tot gândesc: cuvântul bagaboantă o avea şi echivalent masculin, din punct de vedere gramatical, adică bagabont, dar, care nu cred că are acoperire în realitate.

    Bagaboanta ştim ce e: o gagică mişto, tânără, liberă, isteaţă şi cu dare de foloase împrejur. Dar bagabont, cui îi zici ?!

  • 72

    @Nora:

    Nora, nici un smecher din exterior fie el turc, rus, neamt n-a facut multi pureci pe-aici. Si-o sa vezi ca nici astia de acum n-o sa faca…

    Culmea ironiei, un defect poate deveni calitate :)

    Romanii n-o sa-si plateasca creditele si de luat o sa le ia praful de pe toba, in puscarii n-au loc…

    Mai vedem.

    Mai Cosa, nu-i o rusine sa stai de vorba cu Gramofon. Omu-i pus la punct. Daca ai face donatii ai fi haiduc!

    alt Radu D. L. Popescu
    2010-12-31 14:46:56 | Raporteaza
  • 73

    @cosa nostra:

    Bagabont e unul ca tine :)

    alt Radu D. L. Popescu
    2010-12-31 14:48:18 | Raporteaza
  • 74

    Bă, eu ştiu că nu-i o ruşine să stai de vorbă cu Gramofon, da parcă e prea mult frate, până la urmă te mai şi saturi !

    Adică, cât de obsedaţi trebuie să fim de o chestie astfel încât să vorbim toată ziua numai despre ea ?!

  • 75

    @cosa nostra:

    Pana la urma Cosa Nostra scrii cu litere mari sau mici, ca nu mai stiu ce sa mai cred. Tu postai cu litere mari, dupa aia l-am vazut pe costelus cu litere mici, acum parca-i fi tu, dar esti cu litere mici ?!

    Ia-o si tu ca pe o discutie profesionala intre doi pasionati. Noi ca noi da’ sa-i vezi pe aia cu porumbeii cand se intalnesc…

    alt Radu D. L. Popescu
    2010-12-31 16:03:35 | Raporteaza
  • 76

    Popescule, scriu cu litere mici sau mari, contează? Vezi că mă-nervez şi sar la bătaie.

    Apropo, dimineaţa asta Vaya s-a bătut cu Calul Năzdravan pe culoarul dintre saloane. S-au luat de la nimic. Se repeziră amîndoi odată la un muc de ţigară aruncat de cineva. Vaya voia să o fumeze, Calul Năzdravan să o mănînce (dobitocul crede că e jar de mîncat). S-au izbit cap în cap deasupra ei, Vaya a leşinat şi mi-am revenit eu, Cosa, de data asta. Am început să-l înjur cu spor pe Cal dar el mi-a tras o copită in gură de mi s-a rupt filmul. Mi-am revenit Violeta dar asta e moale tare şi a început pe loc să plîngă. Calul Năzdravan a înfulecat ţigara, apoi s-a dus pe scări să-şi ia zborul din ospiciu şi nu l-am mai văzut.

  • 77

    #77,

    ce viata poate avea acest “costelus” si cit de bolnav psihic poate fi astfel incit in noaptea de anul nou la ora 0:52 sa nu aiba ce face decit sa-l cloneze pe cosa?

    cititi si voi comentariul lui “costelus” de la #77 si vedeti pe cine ati aparat atita timp!

  • 78

    @violeta:

    Lasa ca ramane teseleanu cu pacientul pe cap!

  • 79

    @junghiul: eu cred ca-l va prosti si mai mult decit este :)

  • 80

    @violeta: Eu speram sa-i dea o camasa frumoasa :)

  • 81

    Grosu,

    Mi-ai şters din comentarii ! Mare greşeală !

    Erau decente şi, culmea, nu erau împotriva ta. Doar că într-unu dintre ele remarcam o exprimare aiurea în articolul tău. Dar nimic grav.

    De asemenea m-ai raportat, chestie care mi-a banat IP-ul.

    În schimb, ai lăsat actualele comentarii #56 şi #77 care sunt clone postate de bolnavul psihic ce semnează costelus.

    Şi ai mai lăsat şi comentariul în care Dave C, [...], mă înjură.

    Ai şters apoi comentariul lui Anti Naţionalistul în care îmi lua apărarea împotriva lui Dave ăsta.

    Bun, după cum ţi-am mai spus, ai făcut o mare greşeală. Pentru aşa ceva psihiatra Teşeleanu a trebuit să-şi retragă articolul şi cred că nu va mai da pe aici în veci.

    Pe tine te iert acum, dar ai grijă că eşti pe marginea prăpastiei. Dacă vrei să mai publici un articol măcar şi să-ţi fie bine la el, te sfătuiesc să-mi pui comentariile la loc.

    Deocamdată o las aşa să văd cum rezolvi.

  • 82

    @violeta: 78,80: Ba, da nu te-ai ofilit de atata venin cat raspandesti in jurul tau ?

  • 83

    @junghiul:

    Esti multumit acum mai junghiule?

    Daca totusi :

    - Treci printr-o perioada dificila

    - Simti ca esti supus la un nivel mare de stres.

    - Simti ca este greu sa -i intelegi pe ceilalti sau sa te faci inteles.

    - Iti este dificil sa iti atingi scopurile.

    - Iti este greu sa treci peste pierderea cuiva drag.

    - Iti doresti sa iti cresti stima de sine si sa ai mai multa incredere in tine

    - Ai sentimente de culpabilitate care te apasa

    - Iti este greu sa incepi sau sa mentii o relatie

    - Suferi de o fobie

    - Ai dificultati in a-ti exprima emotiile.

    - Ai orice alte obstacole in viata ta pe care iti doresti sa le depasesti.

    O intalnire dureaza 50 de minute.

    Prima sedinta este gratuita.

    Studentii beneficiaza de reducere.

    Pentru programari: georgianatesele../

  • 84

    porcii sunt si ei oameni

    alt porcul face oink oink oink
    2011-01-01 18:34:17 | Raporteaza
  • 85

    Şi eu care credeam că femeile sunt dificile… :) Cosa Nostra, aşa cum am mai spus, dreptul la liberă exprimare nu-i este îngrădit nimănui, DAR dacă nu există o minimă decenţă în limbaj, voi încerca să “disciplinez” puţin mesajul. Cât despre “răfuiala” ta cu cel care-şi spune costelus şi “comentariul lui Anti Naţionalistul în care îmi lua apărarea împotriva lui Dave”, mi-e greu să cred că ai nevoie să-ţi fie luată partea. Din câte văd, mânuieşti cuvintele destul de bine. :) Îţi mulţumesc, totuşi, pentru “îngăduinţa” cu care m-ai primit – aşa este, au fost comentarii decente. :) (P.S. Ai văzut deja cât poate degenera dialogul între voi. La lipsa unei astfel de discipline mă refeream. Dialogul este cel care trebuie să fie încurajat între voi, şi nu insultele.)

    Luminita Grosu
    2011-01-01 20:16:33 | Raporteaza
  • 86

    @Luminita Grosu: “Şi eu care credeam că femeile sunt dificile…”

    asa sunt si barbatii care scriu numai pe bloguri de femei – sunt nervosi cand le vine si stresati cand le intarzie (se poate lua de pe colacu’ de baie?).

  • 87

    Luminiţa Grosu,

    Tu nu ai dreptul să disciplinezi nimic !

    Pentru a face asta, ar trebui să îndeplineşti două condiţii:

    1. Să fii foarte bine documentată în ceea ce priveşte acest blog. Şi, văd că nu eşti !

    2. Să fi contribuit deja cu ceva la bunul mers al lucrurilor pe aici.

    Vezi tu, acesta este un blog în care cititorii vin pentru comentarii în primul rând şi pentru articole în ultimul rând. E o chestie demonstrată !

    Practic, suntem câţiva comentatori care menţinem în funcţiune blogul. S-a văzut asta atunci când nu am mai comentat, o parte din noi – cei grei, vreo câteva zile. Ştii statisticile de atunci ?! Ţi le spun eu: jalnice ! Au fost, în patru zile, mai puţini vizitatori decât în două ore dintr-o zi normală.

    Spune-mi şi mie, câţi comentatori noi ai adus tu ?! Ai sunat-o măcar pe prietena ta să-i spui că publici aici şi să vină să comenteze şi ea constant ?!

    Acum suntem doar cinci sau şase comentatori permanenţi. Ştii cât de mult ar conta un nou comentator ?!

    Sau, ai venit cu o galerie de cititori ?! Îţi spun eu: nu ! Se vede asta din faptul că după apariţia ta traficul [fluxul] de cititori a rămas acelaşi !

    Deci, Luminiţa, sfatul meu este următorul:

    Lasă tu comentatorii să folosească între ei orice limbaj vor şi lasă să degenereze dialogurile în orice. Sub articol, tu eşti un simplu comentator, nu un critic literaro- political correctness şi şterge clonele, clonarea fiind cel mai mare rău pe care un nemernic poate să-l facă acestui blog, căruia tu îi eşti, deocamdată, datoare !

    Tot ce am spus în comentariul precedent rămâne în vigoare, să ştii ! Uită-te să vezi ce a păţit Georgiana Teşeleanu.

  • 88

    @Luminita: vad mai scoti capul, timida, din gunoi. Ma rog, daca vine cineva la tine in casa si iti vorbeste pe tonul asta, tu ce faci? Asculti spasita vorbele “sfatuitorului” sau ii arzi un sut in partea dorsala? Mai ales cind respectivul e un bolnav psihic care isi inchipuie ca blogul e mentinut de comentatori. Cum ar veni la fotbal, nu conteaza ce jucatori sint in teren, conteaza cit injura galeriile.

    Din cite am vazut mai sus nimeni nu a comentat despre articolul tau. Visul romanesc nu e sa scapi de datorii, ci cum sa iei bani din alta parte sa-ti platesti vechile datorii. Uite, cum facem noi cu FMI-ul.

  • 89

    @costelus,am si eu o intrebare la tine:tu cum crezi ca traieste fotbalul,datorita fotbalistilor sau datorita galeriei?

  • 90

    @cosa de acord cu tine(chiar daca unii or sa spuna ca sunt pupincurist)

  • 91

    @grosu da tu cine te crezi? cica disciplina!Unii autori va credeti superimportanti,ati scris o prostie de articol si deja credeti ca puteti sa taiati si sa spanzurati.

  • 92

    Si,te rog,nu mai pune glilimelele aiurea.Multumesc anticipat

  • 93

    @Radu D.L.Popescu Nu stiu de unde la tine atata incredere in superinteligenta romaneasca.deocamdata in aceasta “batalie” suntem sifonati rau,au maturat pe jos cu noi.Cum spunea cineva mai sus intram la banca cu capul plecat.Si l-am pleca si mai mult doar ca ei nu mai au ce ne lua,si de aceea nici nu-si mai pun mintea cu noi.

  • 94

    Marile cluburi de fotbal obtin venituri in principal datorita suporterilor care cumpara bilete.

    Despre rolul cititorilor in mentinerea acestui blog, cifrele sint cit se poate de clare. pandoras.realitatea.net se afla in medie pe locurile 700-800 intre blogurile romanesti. Spre comparatie, un blog inchis de aproape doi ani (blogul teroristei) inca se claseaza pe locurile 100-150. In primavara, pandoras era destul de sus, se clasa lejer in primele 50 de bloguri romanesti. Dar pe atunci nu se injura la fel de mult ca acum.

  • 95

    Chiar imi vine sa rid ce ar scrie in CV Alexandra Badicioiu: “Sint editor-coordonator al unui blog colectiv situat sub pozitia 500 in zelist. Cred in libertatea de exprimare a cititorilor, asa ca pe blogul pe care il intretin veti gasi din abundenta injuraturi, atacuri la persoana si incitari la ura rasiala (in principal impotriva evreilor)”.

  • 96

    @andrei:

    Sunt doar batalii castigate, Andrei, nu si razboiul.

    Adevarul este ca suntem o nuca tare, si tocmai defectele ne-au salvat de la disparitie, ca popor. Suna nasol sau suna contradictoriu dar asa e. n-am fi putut rezista atator puhoaie de imperii flamande.

    Dovada cea mai buna este limba romana, care eu sunt convins ca e o limba prelatina, in ciuda unor mari istorici (neromani) care incearca sa ne convinga ca nu e asa, desi nu au nici cele mai mici dovezi. In schimb pe columna lui Traian sta scris ca cei doi(Traian si Decebal) n-au avut nevoie de talmaci cand au stat la sfat stau si ma-ntreb oare de ce, luat-a oare Decebal ore de latina sau latina vulgara era de fapt o limba tracica?

    Pe cat posibil nu am dus razboaie deschise , ne-au placut mai mult ambuscadele si haiducia. Si asta facem de mii de ani, ii lucram pe la spate. E o forma de rezistenta. Uita-te la #64. E o forma de haiducie. Nu e nimic imoral in a lua inapoi furtul si raptul legalizat de escroci internationali. Daca haiducul respectiv mai si face niste chestii sociale cu banii aia, e perfect!

    alt Radu D. L. Popescu
    2011-01-02 09:17:32 | Raporteaza
  • 97

    @costelus: Datorita televiziunilor castiga foarte mult cluburile mari de fotbal.

  • 98

    luminita, vad ca ai primit niste avertismente si am un sentiment de deja vu.

    sincer, nu te vad bine si imi pare rau, erai chiar simpatica!

  • 99

    @Cosa Nostra: Cred ca existenta ta de comentator este dependenta de cel care scrie… Un blog poate exista foarte bine faca comentatori( doar este un jurnal modern, dar comentatorii fara articole publicate de altii sunt invizibili( poate ar trebui, daca nu ai, sa iti faci propiul blog, cu propiul limbaj specific!)…

    @ Luminita, articolul este foarte bine construit, iar limbajul folosit contine, asa cum trebuie, majoritatea registrelor limbii… Mesajul transmis de postul tau este unul adevarat si trist: tot mai multi romani uita sa traiasca pentru a putea supravietui… Pacat!

  • 100

    @violeta: Nici eu nu te vad bine, gagalice mica, vei fi banata in curand !

  • 101

    @violeta: Superb raspuns……..critic si la obiect……..

  • 102

    @Radu D. L. Popescu: Mă dezamăgești rău de tot ! Dacă tu crezi că șmecheria este o calitate și că ea ne va salva…Vai și amar ! Află că românii NU sunt DELOC șmecheri în comparație cu mult prea școliții occidentali. “Secretul” salvării consistă în INTELIGENȚĂ ! Căci tocmai aceștia ne-au falimentat în ultimii 20 de ani cu sau voia noastră. Și mai află una : alte popoare au MULT mai puține calități și MULT mai multe defecte decât noi…mă refer în primul rând la vestici !

    alt TRECĂTOR P'AICI
    2011-01-09 09:45:47 | Raporteaza
  • 103

    @TRECĂTOR P’AICI:

    Trecatorule, e doar o chestie de semantica aici, caci ce este smecheria, nu e inteligenta folosita in scopuri meschine?

    E mult a spune ca smecheria este o calitate, eu voiam doar sa subliniez rolul ei ca arma in lupta pentru supravietuire.

    Smecheria la romani e foarte uniform repartizata fata de societatile vestice, unde marea masa nu poseda aceasta “calitate” ,vesticii exceland in simtul datoriei (calitate care i-a propulsat in topul societatilor tehnologice) pe cand la romani smecheria este baza unei relatii angajat-angajator incepand cu ultimul ciurdar si terminand cu cel mai bun manager.

    alt Radu D. L. Popescu
    2011-01-09 10:43:20 | Raporteaza
  • 104

    @TRECĂTOR P’AICI: Asa a zis Popescu , ca smecheria este o calitate si ea ne va salva ? Intr-adevar , Popescu este un dezamagitor , de fapt , este slabut d.p.v.d. intelectual . Romanii sunt smecheri prosti care-si fura caciulile unii de la altii , apoi se plang pe grupuri pe la Portile Occidentului ca tara merge prost ! Tocmai Popescu care se considera un bou umil in aceasta tara sa elogieze smecheria ? Exista o explicatie : in general omul ” slab de inger ” cum este Popescu , tinde spre ce nu are, spre ce a vazut si simtit ca i-a mers mereu in contra si a pierdut. Astfel face elogiul smecheriei , uitand de fapt ca acesta a fost si este pasul spre dezastru al Romaniei ! Dar inteligenta unde-ti este Popescule ? De inteligenta , cinste , munca si onoare avem nevoie Popescule cel dezamagitor ! P.S. : Si de unitate !

  • 105

    @Danny67:

    Nobody’s perfect ! :(

    alt Radu D. L. Popescu
    2011-01-09 11:39:33 | Raporteaza
  • 106

    @Radu D. L. Popescu: Aici ai dreptate : nimeni nu-i perfect , dar parca noi , romanii , prea suntem mereu la ” coada ” Europei ! Eu vreau sa INALT acest popor ! ESTE CINEVA DE PARTEA MEA ? Acum sa va vad pe toti……cum ganditi ! Popescule ? Eu voi fi in capul ostirii , iar voi trebuie sa ma urmati in lupta ! Sper sa nu ma lasati sa merg de unul singur la lupta , cum s-a intamplat mereu la romani ! Voi fi nevoit sa ma lupt de unul singur cu mai multi odata si-mi va fi mai greu sa castig ! Uite daia apreciez un Mircea cel Batran , un Vlad Tepes , un Iancu de Hunedoara ( preferatul meu pt. tactica de lupta aleasa ) , un STEFAN CEL MARE , UN MIHAI VITEAZUL ! Si sa nu-i uitati pe RADU de la AFUMATI sau pe IOAN VODA cel Cumplit ! Toti acestia ma reprezinta !

  • 107

    @Danny67:

    Gata, Danny, de acord! Luptăm pana la unu’!

    Da’ pe la doi, ne culcăm o ţâr’ de-amiazi!

    alt Radu D. L. Popescu
    2011-01-09 12:01:35 | Raporteaza
  • 108

    @Radu D. L. Popescu: Fie si asa ! Cu totii avem nevoie de odihna inante de batalie ! Astept si alti comandanti de oaste ! Lista e deschisa …………………….Astfel se va implini VISUL ROMANESC al Luminitei si al tututror romanilor !

  • 109

    @TRECĂTOR P’AICI: Eu cred ca e vorba si despre mostenirea genetica si chiar de caracter care conteaza mult de tot la un popor, dupa parerea mea.

  • 110

    @Cristi: Mostenire genetica si educatie !

  • 111

    @Radu D. L. Popescu: Aici cu smecheria ati punctat perfect, exact asa este societatea la ora actuala.

  • 112

    @Danny67: Fara mostenire genetica nu faci nimic, eu am incercat sa educ pe cineva, dar sa vedem acum in continuare ce o sa fie.

  • 113

    @Danny67: Ai si tu dreptate, cu o educatie buna poti sa faci ceva.

  • 114

    @109: Eşti bun tati! Vorbele tale înălţătoare mă înfioară.

    Eu totuşi mai sper că doar ai intrat în miştourile d-lui Popescu (vă mulţumim pentru ce aţi provocat) răspunzând în acelaşi stil.

    Deşi, mai degrabă eşti doar foarte slăbuţ la minte.

  • 115

    @Cristi: Ai dreptate : codul genetic si educatia sunt cei 2 factori esentiali …..

  • 116

    @Andrei D.: 1 – In primul rand ,Popescu nu este capabil nici de mistouri , nici de glume ( gluma lui de raspuns e de 2 bani , sper ca e adormit de 1 ora acum ) 2 – Raspunsurile mele sunt cu ” 2 taisuri “, in functie de capacitatea intelectuala a fiecarui user de aici ( tu poti s-o iei cum vrei, cum iti place sau dupa cum te duce capul ). 3 – Daca vrei sa intri in oastea mea trebuie sa faci o cerere in scris sa-mi dau seama daca esti debil mintal sau doar un sobolan umil ascuns prin cotloanele acestei tari de rahat. 4 – Cuvintele mele inaltatoare INFIOARA de regula debilii mintali si sobolanii , efectul lor ar trebui sa fie altul si se adreseaza oamenilor adevarati ! 5 – Cat despre aprecierile tale neavenite , mai trebuie sa stai de vorba cu mine ! Daca nu ti-ai dat seama cum ti-am raspuns , data viitoare ma poti intreba cum sa-ti scriu : cu 2 taisuri ( dar pt. acest lucru ai nevoie de suficienta inteligenta pt. a pricepe ) , intr-un mod serios sau la misto ? Sper ca ai priceput ceva , “grasule” la minte ! Pe curand !

  • 117

    Din ceea ce scrii imi pare ca esti dezamagita. Schimba-ti stilul de viata, ai in fata un viitor care nu se rezuma la un “vis”. Ia o planta de la florarie si o sa vezi cand infloreste ca o sa iti lumineze universul. Pe langa acel “vis” o sa ai acum si nerambarea de mai mai vedea inca odata cum infloreste acea planta.

  • 118

    canadian pharmacy online

Comentează

Pentru a aparea comentariul dvs direct pe site, trebuie sa va inregistrati, sau sa va logati daca aveti deja un cont.
Comentariile anonime vor intra in moderare


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Pandoras

Ultimele comentarii

2012 2013 alegeri alex mazilu articol Artă bani barbati blog București campanie carte carti Chisinau cinema copii copil copilarie critica dragoste educatie familie Fashion femei femeie fericire film filme fotografie Franta frumusete imaginaţie inspirat instantanee interviu iubire Job lansare libertate literatura mare Mirela Retegan Moldova munca muzică oameni o fraza online o poza parinti parlament pasiune Paste Pdl plagiat politică post poveste poze psd publicitate razboi reclama revista români România sanatate scandal soare spectacol spot suflet timp top TV umor vara Very Happy Victor Ponta violenta

© 2010 - 2013 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!